אמרה מפורסמת אומרת שכאשר צץ אקדח בתחילת ההצגה, הוא יירה בהמשכה. לפיכך, האם מי שזוכה בפרס השחקנית המבטיחה צפויה להתקדם לתפקיד ראשי? לא בטוח. לא מעט הבטחות נמוגו במעלה הדרך. לא כך ענבר דנון, שאחרי זכייתה בפרס התיאטרון לשחקנית המבטיחה ל־2016 על הופעתה שובת הלב ב"הרולד ומוד" בתיאטרון באר שבע, לא נאלצה להמתין הרבה זמן, והיא מככבת כעת על אותה במה בהצגה "פרפרים הם חופשיים".



דנון יודעת שכג'יל ב"פרפרים הם חופשיים", היא נכנסת לנעליים הגדולות של גולדי הון, ששיחקה את התפקיד בסרט המקסים שיצא ב־1972; ושל תיקי דיין, שריגשה בדמותה של ג'יל לפני כמעט יובל שנים על בימת גיורא גודיק; וגם של הילה וידור, ששיחקה ב־2004 את הדמות בהבימה.



"עצם קבלת התפקיד מהווה בשבילי פרס", אומרת דנון. "מבחינתי, יש המון חיות בלשחק דמות מקסימה כזו. אני מודעת לאחריות שאני לוקחת על עצמי, ויודעת להעריך את תיאטרון באר שבע, שנתן לי הזדמנות לשחק תפקיד כזה".



הפכת שולחנות כדי לזכות בו?
"דווקא לא. חיכיתי בסבלנות לתורי".





ספרי על הדמות.
"ג'יל היא פרפרית חופשייה, שעוברת בין דירות ובין בחורים בלי להתחייב לשום דבר וחיה את הרגע, עד שהיא פוגשת את דון, המכונה דוני גיבורוני - בחור עיוור, שבדיוק עבר לניו יורק ומנסה להגשים בה את חלומו להיות מוזיקאי. הם נפגשים כשהיא עוברת לגור בדירה שלידו. במפגש ביניהם נרקם קשר שכמותו לא היה לה בקפיצות ממקום למקום".



אם ג'יל מתאהבת בעיוור, דבר כזה היה יכול לקרות לך במציאות?
"אי אפשר לענות על זה כאן. תלוי מי הבן אדם. הכל יכול לקרות. אני מאמינה בסיפורי אהבה גדולים מהחיים, כמו שקורה בהצגה הזו, בדמות שיש בה מגוון צבעים כמו שהיו בדמויות שהצגתי ב'הרולד ומוד' והביאו לי את פרס התיאטרון".



את דון, הדמות שמוטי ברכאן שיחק מול תיקי דיין, וגיא זוארץ מול הילה וידור, משחק תום אבני. "'טירונות בלוז' הייתה ההצגה הראשונה של שנינו בתיאטרון באר שבע. אחרי זה שיחקתי ב'הרולד ומוד' את הכלות שהרולד דוחה", מספרת דנון. "כאן יש בגדול טוויסט בעלילה, כשמתרחשת התאהבות לעומת הדחייה שם. תום הוא פרטנר מקסים שתענוג לעבוד איתו. נראה לי שרואים על הבמה את הכימיה שיש בינינו".



ענבר דנון ותום אבני. צלם : מעיין קאופמן
ענבר דנון ותום אבני. צלם : מעיין קאופמן



כמי שגם תרגם את המחזה, הוא לא עושה לך חיים קשים על כל מילה שאת אומרת בהצגה?
"נהפוך הוא. כמי שמכיר את המשחק שלי, נראה שהוא התאים את הטקסט אליי, ואם ביקשתי לשנות פה ושם, הוא היה מאוד פתוח".



להצגה הנוכחית קדמה דרמה לא קטנה, נכון?
"היה סכסוך ביני לבין קולגה בתיאטרון".



נקרא לילד בשמו - מולי שולמן, שהיה אמור לביים את ההצגה.
"הוא נהג שלא כיאות, והעניין הזה נפתר בתוך התיאטרון, כשהבימוי עבר לאלדר גרויסמן".



הוטרדת בעבר כשחקנית?
"אני לא יכולה להגיד שמה שקרה בינינו (עם שולמן - יב"א) היה הטרדה, אבל במקצוע שלנו כולנו חשופות לאפשרות שזה יקרה. אני שמחה שהמודעות לנושא גברה".



מה החלום שלך?
"לשחק את בלאנש ב'חשמלית ושמה תשוקה'".



"פרפרים הם חופשיים", 14 באפריל, מוצאי שבת, 20:30, המשכן לאמנויות הבמה, באר שבע