צבא אסד כבש באופן מלא את העיירה דומא, עליה בוצעה המתקפה הכימית בסוף השבוע האחרון, כך צוטט היום (חמישי) בכיר רוסי. דומא היתה מעוז המורדים האחרון ובכך צבא סוריה השיג שליטה מלאה על כל אזור ע'וטה המזרחית שבפאתי דמשק.



עיתון אל חיאת היוצא בלונדון מדווח במקביל על כוננות שיא בדמשק לקראת תקיפה אפשרית של ארה"ב, לא רק של אנשי הצבא, אלא גם של אזרחים. על פי הדיווח ישנם תורים ארוכים לפני המאפיות וחנויות המזון. בנוסף קיבלו אזרחים הודעות מהצבא הסורי לוודא כי המקלטים הציבוריים מוכנים וכן שבמידה ותחל תקיפה אמריקאית יופעלו צופרי אזעקה. 



אחת היועצת הבכירות של אסד הפנתה אצבע מאשימה כלפי ישראל ואמרה כי היא המרוויחה הגדולה מתקיפה אמריקאית אפשרית. מי הוא בעל האינטרס? רק ישראל. המלחמה הולכת להסתיים ומי יפסיד? ישראל", אמרה. בנוסף נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שוחח הלילה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, על המצב בסוריה והשניים סיכמו כי ישמרו על קשר בנושא. 



דוברת הבית הלבן התייחסה הלילה לאפשרות לפיה צפויה מתקפה אמריקאית בסוריה, ואמרה כי "ישנן מספר אפשרויות על השולחן, אך ההחלטה הסופית טרם התקבלה". היא ציינה: "הנשיא דונלד טראמפ ממשיך לבחון את האפשרויות". לדבריה, מתקפה אווירית היא אחת האפשרויות, והנשיא לא ציין את לוח הזמנים לכך.



בתוך כך, בתקשורת הבריטית דווח כי ראש הממשלה תרזה מיי הורתה על שליחת צוללות נושאות טילים להתקרב לחוף הסורי. על פי הדיווח בדיילי טלגרף, מיי טרם החליטה על ביצוע תקיפה, אבל מעוניינת לוודא כי האפשרות תעמוד לרשות בריטניה. ברשת סקיי ניוז בממלכה דווח כי מיי צפויה לבקש ביום חמישי אישור מהקבינט במדינתה, להצטרף למתקפות פעילות בסוריה, בהובלת צרפת וארצות הברית.