חוזר למופתי: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב את ראש עיריית דבלין שבאירלנד, שפעיל במאבק נגד ישראל והשתתף היום במפגש אנטי ישראלי ברמאללה, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הנחתי את משרד החוץ לזמן היום את שגרירת אירלנד לשיחת הבהרה בעקבות השתתפותו של ראש עיריית דבלין בכנס אנטי-ישראלי ברמאללה. בכנס בו השתתף כיכבו תמונותיו של המופתי חאג' אמין אל חוסייני. יש לי מסר אחד ללורד מישל מק דונצ'ה: תתבייש". בנוסף, צירף נתניהו עדויות היסטוריות שהביא בעבר בספרו "מקום תחת השמש" למעורבות המופתי בהשמדת היהודים באירופה בשואה, ובסיוע שהעניק לנאצים. בעבר, כזכור, עורר נתניהו סערה כאשר טען כי המופתי היה זה שהגה את רעיון השמדת היהודים ושכנע בכך את היטלר במפגש ביניהם. 



 שגרירת אירלנד זומנה היום למשרד החוץ בעקבות השתתפותו של ראש עיריית דבלין בכנס ועל רקע שתי החלטות עוינות שקיבלה השבוע מועצת העיר.  בהודעה שפרסם משרד החוץ נכתב: "סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ הביעה את תדהמתה ואכזבתה העמוקה מכך שראש העיר בחר להשתתף באירוע אנטי-ישראלי מובהק. הדבר צורם במיוחד לאור עיתוי האירוע דווקא בשבוע בו ישראל מציינת את יום השואה של העם היהודי". 



 מישל מאק דונצ'ה. צילום מסך פייסבוק
מישל מאק דונצ'ה. צילום מסך פייסבוק



"ממשלת ישראל מצפה לתגובה אירית פומבית ורשמית בנוגע להתנהלותה של מועצת עיר הבירה של אירלנד בכלל, ושל העומד בראשה בפרט, המנהלים מסע של אפליה ושל שטנה כנגד מדינת ישראל", נמסר עוד ממשרד החוץ.

זכור, שר הפנים אריה דרעי, מינה אתמול את מנכ״ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך בה הצליח שלשום מאק דונצ'ה להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל. השר דרעי אמר כי ״הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

ברשות האוכלוסין הסבירו את הטעות בכך שאכן התקבלה התראה בנוגע להגעתו של דונצ'ה לארץ, אך השם שהועבר אליהם על ידי המשרד לעניינים אסטרטגיים היה משובש, ועל כן כאשר הגיע האירי, התראת הסירוב לא הופעלה. במשרד לנושאים אסטרטגיים טענו כי המשרד העביר לרשות האוכלוסין את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין, כפי שמופיע באתר הרשמי של העירייה.