נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (שישי) בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, את ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי. הוא כתב: "ג'יימס קומי הוא שקרן ומדליף מוכח. כולם בוושינגטון חשבו שהוא צריך להיות מפוטר, בגלל העבודה הגרועה שעשה, עד שהוא פוטר. הוא הדליף מידע מסווג וצריך לעמוד על כך לדין. הוא שיקר לקונגרס כשהיה תחת שבועה. הוא כדור רפש חלש ולא אמין ועם הזמן הוכח שהוא היה ראש FBI גרוע. ההתמודדות שלו עם התיק של הילארי קלינטון המושחתת והאירועים שקשורים אליו, הם 'עבודת הקצבים' הגרועה בהיסטוריה. זה היה לכבוד לי לפטר את ג'יימס קומי".







הציוץ מגיע כתגובה לסדרת הראיונות שראש ארגון הביון המודח העניק סבב ראיונות לכלי תקשורת אמריקאים, לקראת ספר הזכרונות שכתב על הזמן שבו עבד עם טראמפ. בין היתר, באחד הראיונות הוא כינה את נשיא ארצות הברית "מאפיונר". 



כזכור, קומי פוטר על ידי טראמפ במאי שעבר. מדובר בתקדים היסטורי, שכן זו הפעם השנייה בהיסטוריה האמריקאית שראש ה-FBI מפוטר מתפקידו, ולא משלים כהונה מלאה. על פי הדיווחים, קומי גילה על הפיטורים בעקבות הדיווחים באמצעי התקשורת, זאת למרות טענות הבית הלבן לפיהן ההודעה נמסרה לו אישית.



הפיטורין נעשו בעקבות המלצת התובע הכללי ג'ף סשנס. "ה-FBI הוא אחד הארגוני המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן", אמר טראמפ. במכתב הפיטורין כתב טראמפ על קומי, שמונה על ידי אובמה בשנת 2013, כי הוא "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה". בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי סוכנויות המודיעין בארצות הברית לא קיבלו התראה מראש על הפיטורין הצפויים של ראש הסוכנות הפדרלית.