רוסיה זועמת הבוקר (שבת) לאחר המתקפה הלילית של ארצות הברית, בריטניה וצרפת, אשר כוונה כנגד מטרות צבאיות וכימיות אשר נמצאות באזור. המתקפה, שהחלה בסביבות השעה 4:30 לפנות בוקר, הרעידה את שמי דמשק והאזור, כאשר כעת ינסו הסורים להבין את עוצמת הנזק מהתקיפה של שלוש המעצמות. מדובר באישוש לדבריו של טראמפ מאמצע השבוע, ולא הפתיעה אף אחד מהגורמים המעורבים בלחימה במדינה.



דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זחארובה, אשר התעמתה עם טראמפ כבר באמצע השבוע וטענה כי ארצות הברית היא זרוע שעוזרת לדאעש, ולא עוזרת ליציבות בסוריה, כתבה בפייסבוק שלה כי "היה סיכוי לשלום, אבל בדיוק עכשיו הוחלט לתקוף את סוריה. בתחילה היה זה 'האביב הערבי', שבחן את העם הסורי, אחר כך דאעש ועכשיו הטילים האמריקנים החכמים. זוהי תוקפנות טרוריסטית, על בירתה של מדינה ריבונית".



כזכור, בשעות הלילה תקפו ארצות הברית, בריטניה וצרפת שמונה מטרות ברחבי סוריה בעזרת מאות טילי שיוט ששוגרו ממטוסים ואוניות מלחמה של הקואליציה המערבית. הדיווחים מצביעים על תקיפות נרחבות מאוד, ביעדים באזור דמשק, כשחלק מהמקומות שהותקפו היו מרכזי מחקר, בסיסים צבאיים, ושדה תעופה. הסורים מנסים להציג עסקים כרגיל, ואף הוציאו אזרחים שיתראיינו לרשתות הטלוויזיה ברחובות, אך נדמה כי הנזק נעשה באזורים שהם פחות אזרחיים.