בנק המטרות של ארצות הברית, בריטניה, וצרפת, היה מיועד כולו כנגד הנשק הכימי שסוריה משתמשת בו כנגד אזרחיה. על פי הדיווחים המגיעים מסוריה, מדובר בתקיפה מאסיבית של בסיסים, שדות תעופה, ואתרים שבהם היו פיתוחים "אזרחיים", שהתבררו לאחר מכן כמקומות בהם מפתחים הסורים, על פי המודיעין האמריקאי, נשק כימי להשמדת העם הסורי עצמו. 

גם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס לכך שלא מדובר בתחילתו של מבצע רחב היקף, אלא תקיפה חד פעמית, על מנת לצמצם כמה שניתן את היכולת של אסד לתקוף עם גז את אזרחיו. כמו כן, נדמה כי ההצטרפות של בריטניה וצרפת, מהווה הסכמה נרחבת של הקהילה הבינלאומית לקו האדום שצריך לצייר לאסד ולרוסיה. האתרים שהותקפו נבחרו בקפידה, מתוך מטרה שלא ייראה כאילו המעצמות מתערבות לטובת אחד הצדדים במלחמה, אלא רק מבעות שאט מנפש מהרודן הסורי, בשאר אסד. 

בין היעדים - בסיס כיסווה שישראל תקפה בעבר
 
האתרים שהותקפו במהלך הלילה כללו את בסיס כיסווה בדרום סוריה, שעבר בחלקו לסמכות משמרות המהפכה, ונחשב למקום אסטרטגי מאוד. על פי דיווחים זרים, ישראל תקפה אותו לפני כחצי שנה, בעיקר בגלל הסיבה הזאת והנזק בו אדיר.

התקיפות הגדולות ביותר היו באזור דמשק, כאשר שש מטרות מתוך השמונה שהותקפו נמצאות באזור הזה. מדובר על הבסיסים של חטיבות 105, אל מאזה, והר קאסיון, שם היו מחסני הנשק של אסד, ומשם יצאה התקיפה הקודמת ב-2013 שזעזעה את העולם. עוד הותקפו הבסיסים בגמראייה, ברזה ודומייר. אגב, על פי הדיווחים שהגיעו מסוריה, שני האחרונים, בסיס ושדה תעופה בהתאמה, ספגו את הנזק הכבד ביותר. 
היעד האחרון היה בסיס מסייף, אשר נמצא בצפון מערב חומס, ספג גם הוא פגיעה משמעותית. יש לציין כי כולם נקשרו, על פי המודיעין האמריקאי אל השימוש בנשק הכימי, כשהמטרה היתה בעיקר להפחית את הכמות של סוריה. על פי התמונות, וסוגי הטילים (טומהוק), הפגיעה היתה מאסיבית ולמרות טענות של הסורים כי הצליחו ליירט שליש מהטילים, נדמה כי אין אמת, וגם אם הסורים הצליחו ליירט, מדובר על טילים בודדים בלבד. 
הצבא הסורי, שספג מכות קשות מאוד במהלך שבע שנות מלחמת האזרחים, לא מסוגל לתת מענה, ונדמה כי גם הרוסים לא התערבו בתקיפה הזאת, או בניסיון ליירט חלק מהטילים, כדי לא להסלים את המצב. ההערכות הראשוניות מצביעות על פגיעה משמעותית מאוד.