משדר עסקים כרגיל: הטלוויזיה הסורית פרסמה הבוקר (שבת) סרטון בו נראה נשיא המדינה בשאר אל אסד מגיע לארמונו בדמשק בבוקר שלאחר התקיפה האמריקאית-צרפתית-בריטית, אותה מכנים בסוריה כ"תוקפנות המשולשת", בדומה לשם הערבי למבצע קדש. הסרטון בא בהמשך לניסיון הסורי לצמצם בממדי התקיפה, שאותם מגדירים בסוריה כ"מינוריים".



על פי התקשורת במדינה, ההגנה הסורית הצליחה ליירט כ-30 טילי שיוט ששוגרו לעבר בסיסי המדינה, בעוד מערכות אלקטרוניות אחרות הצליחו להסיט טילים נוספים ממסלולם. עוד הוסיפו בסוריה כי מרבית המתקנים שהותקפו פונו וכתוצאה מהתקיפה נפצעו שלושה אזרחים. דובר הצבא הסורי הגיב לתמיכה האמריקאית ואמר כי "התוקפנות לא תשנה דבר, אנחנו נמשיך להילחם נגד הטרור ולכתוש אותו".



"היירוט - באמצעות טילים סובייטים מיושנים"



המפקדה הכללית של צבא סוריה הודיעה, מערך ההגנה האווירי הפיל את רוב הטילים העויינים ששוגרו לפנות בוקר על סוריה. ״נמשיך להגן על המולדת ואזרחיה״, נמסר בהודעה, ״התוקפנות המשולשת הבוגדנית נגד סוריה החלה בשעה 3:50 לפנות בוקר, על יגי ארצות הברית, בריטניה וצרפת - בשיגור כ-110 טילים לעבר מטרות סוריות בדמשק ומחוצה לה, אך מערך ההגנה האווירי שלנו הגיב ביעילות לטילים התוקפניים והפיל את רובם״. עוד נאמר בה כי כי ״אחד הטילים העויינים פגע באחד המבנים המשמשים כמרכז מחקר בברזה, והוא כולל מרכז לימודי ומעבדות מדעיות״.



גם ברוסיה מדווחים על נזקים מינוריים כתוצאה מהתקיפה ומשרד ההגנה הרוסי אף המעיט ביכולת המערב להתמודד עם הטכנולוגיה הרוסית. בהודעה מטעם המשרד נאמר כי "סוריה יירטה טילים מערביים באמצעות מערכות הגנה אווירית סובייטיות ישנות", ופירטו כי "מערך ההגנה האווירי הסורי השתמש באס-125, אס-200, ״בוק״ ו״קפאדארט״ בהפלת הטילים המונחים. הטילים שכוונו לעבר בסיס ״א-דמיר״ הופלו כולם".



לעומת זאת, איראן, הצלע  השלישית בברית התומכת באסד איימו על ארצות הברית בתגובה למתקפה, ובכיר במשמרות המהפכה של איראן הזהיר כי "על ארצות הברית להמתין לתוצאות המתקפה שלה על סוריה. חזית ההתנגדות תגיב למתקפה". גם חזבאללה הצטרפו לקו האיראני התקיף ואמרו כי  "התקיפה האמריקאית זה לא מה שיכריע אותנו, זה לא ישיג את המטרות". לאחר מכן טענו כי מדובר בהמשך לתקיפה שיוחסה לישראל בתחילת השבוע: "יש כאן המשך לתוקפנות הישראלית מתחילת השבוע, והם רוצים לעזור לטרוריסטים"