נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה היום (שבת) לבריטניה וצרפת על השתתפותן בתקיפות על משטרו של בשאר אל אסד בסוריה ואמר כי המבצע הסתיים בהצלחה. "התקיפה אתמול בוצעה בצורה מושלמת. תודה לצרפת ובריטניה על חוכמתן ועל כוחם של צבאותיהן. לא יכלה להיות תוצאה טובה יותר. המשימה הושלמה", כתב טראמפ בטוויטר. במסר שכוון בין השאר לרוסיה ואיראן, טראמפ הוסיף  כי הוא "גאה" בצבא ארצות הברית וכי יושקעו מיליארדי דולרים בשידרוגו. "אף אחד לא יתקרב אליו בעוצמתו", כתב.


בתוך כך, משרד ההגנה האמריקאי קבע כי התקיפות "החזירו את מערך הנשק הכימי הסורי שנים אחורה". יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד, אמר כי 100 טילי שיוט נורו מים סוף ומהים התיכון, וכי הצבא הסורי ירה במהלך התקיפות 40 טילי נ"מ שנפלו על אדמת סוריה. "אין לנו שום אינדיקציה לכך שהטילים שלנו יורטו. כל מטוסינו חזרו בבטחה לבסיסים, וכולם שיגרו טילים שפגעו במטרות. התקיפה הזו הייתה חזקה פי שתיים בעוצמתה מהאחרונה שהתרחשה בסוריה", אמר דנפורד. 

הנשיא האמריקאי הכריז הלילה על התקיפה המערבית בסוריה בתגובה למתקפה הכימית בדומא, ואמר כי מדובר ב"הסלמה משמעותית" של מאמצי המשטר להכאיב לבני עמו - וכי יש להעניש את אסד על כך. "אלה לא פעולותיו של אדם: אלה פשעים של מפלצת", אמר טראמפ. הוא הבהיר כי וושינגטון לא מעוניינת במערכה ארוכה אלא במאמץ להרתיע את אסד משימוש בנשק כימי נגד עמו. "אמריקה לא מעוניינת בנוכחות ללא הגבלה בסוריה", אמר הנשיא. "המזרח התיכון הוא אזור בעייתי. ננסה להפוך אותו לטוב יותר, אך הוא אזור בעייתי". טראמפ אמר כי ארצו "תשמר" את הלחץ על סוריה עד שהמשטר "יפסיק את השימוש בנשק כימי אסור". 


בתוך כך, גם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הצטרף למברכים, ואמר כי המבצע שלח מסר לאסד. "התקיפה המשותפת של בריטניה, ארה"ב וצרפת העבירה מסר לנשיא הסורי, לפיו הטבח לא יישאר ללא מענה", אמר המנהיג הטורקי לתומכי מפלגתו בכנס באיסטנבול. הוא הוסיף כי "האזרחים הסורים החפים מפשע היו אמורים להיות מוגנים כבר מזמן".



כזכור, בלילה שבין שישי לשבת, שיגרו מטוסים וספינות מלחמה אמריקאיים, בריטיים וצרפתיים כ-100 טילי שיוט לעבר שמונה מטרות ברחבי סוריה, בהן בסיסי צבא ומתקנים האחראיים לחימוש הכימי של משטר אסד. עם זאת, המפקדה הכללית של צבא סוריה טענה כי מערך ההגנה האווירי הפיל את רוב הטילים העוינים ששוגרו לפנות בוקר על סוריה. 



תרשים התקיפה בסוריה. צילום מסך CNN
תרשים התקיפה בסוריה. צילום מסך CNN