שת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי היא תחשוף לאחר טקס הדלקת המשואות מה התנהל מאחורי הקלעים של תכנונו, וכי הדברים יגרמו ל"שערותיו של הציבור לסמור". בראיון מיוחד ששודר הערב (שבת) בערוץ 13, השרה רגב כינתה את דבריו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עליה "אומללים", אמרה כי ח"כ תמר זנדברג ומפלגת מרצ שייכים לתנועת ה-BDS שפועלת נגד ישראל, ואמרה כי דבריה של השחקנית רבקה מיכאלי עליה מזכירים לה את הגזענות כלפי המזרחים בשנות החמישים.
תחילה הגנה רגב על בחירתה בשחקן זאב רווח להדליק משואה בטקס בערב יום העצמאות, ואמרה כי החשדות נגדו עמדו לנגד עינייה. "עדיין בחרתי כי הוא ראוי להדליק משואה. כשבית משפט קובע שמישהו אשם אז הוא אשם", אמרה השרה. "יש נורמות ציבוריות שבוודאי חשובות לי, אנחנו צריכים להוקיע את עניין ההטרדות המיניות. אך כשיש רק האשמות ללא הוכחות לא יכול להיות שלא תינתן לו חזקת החפות". 
שרת התרבות הגיבה לאמירתו של יו"ר הכנסת אדלשטיין, לפיה היא העניקה לראש הממשלה בנימין נתניהו "
רגב: "הגיע הזמן לראשת ממשלה אישה"
עצת אחיתופל", שהשפיעה על החלטתו להשתתף בטקס הדלקת המשואות. "האמירה של אדלשטיין היא אמירה אומללה, הלוואי ומי שאחראי על טקסים לאומיים, לפני ואחרי, יתייחסו לטקס הזה באחריות ובעוצמה של אהבת העם כמו שאני מתייחסת לזה".

 יולי אדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
יולי אדלשטיין. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 

"אם היה לי אגו הייתי עושה שני אירועים גדולים", אמרה רגב. "לאורך כל הדרך נמנעתי מלהגיד מה אני חושבת עליו, ברמת ההתנהלות שלו. אני אשאר ממלכתית ואני אשמור על כבודה של מדינת ישראל. כשאסיים את הטקס אגיב מה היה מאחורי הקלעים ואיך התבטא אליי יו"ר הכנסת, כי אם האגו היה מנהל אותי הייתי יוצאת והייתי אומרת דברים שרוב הציבור הישראלי ורוב חברי הליכוד היו סומרות שערותיהן".
השרה הגנה על השתתפותו של נתניהו בטקס ואמרה כי המאבק היה שווה את המאמץ. "ראש הממשלה זה לכבוד מדינת ישראל שינאם בטקס, הוא לא פרסונה לא רצויה, הוא נבחר על ידי הרוב במדינת ישראל. אני שמחה וגאה שהוא יישא דברים ביום העצמאות, אני שמחה", אמרה רגב. "מה אנחנו רוצים שראש ממשלה יתחבא ויישב בבית ביום העצמאות? לא, אני לא נהנית מהריבים, אני יוצאת למאבקים שאני מאמינה בהן". היא הודתה כי הסערה הועילה לה מבחינה פוליטית: "לא בושה להרוויח פוליטית מממאבקים. פוליטיקאי זה לא דבר רע, הוא נלחם למען דברים שהוא מאמין בהם".

 תמר זנדברג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
תמר זנדברג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
רגב תקפה בראיון את יו"ר מרצ תמר זנדברג ואמרה כי היא התנגדה להשתתפות נשיא הונדורס בטקס המשואות מפני שהיא תומכת בתנועת ה-BDS. "היה כאן ניסיון כל כך יפה, כל כך מכובד, שנשיא הונדורס יגיע כנציג משרד החוץ, ואת הדבר הזה הם חירבו", אמרה השרה. "תמר זנדברג וחבריה שייכים לאותן קבוצות BDS שפועלות נגד האינטרסים שלנו. ממלכתיות זה להגן על המדינה, מי שפוגע בלגיטימציה של המדינה, לעשות כזאת שערורייה על כזה סיפור יפה, זה פגיעה באינטרסים הלאומיים של ישראל.  אין לתמר זנדברג כוח ממש, אין לה כוח, אבל היא יחד עם אותה תקשורת שגם ככה חושבת שנשיא הונדורס סלל את הדרך לנתניהו, אז עשו פה סיבה למסיבה".
שרת התרבות הספורט התייחסה לדבריה של השחקנית רבקה מיכאלי נגדה, לפיהם "הבעיה שלה היא ביולוגית, חסר לה בתא בגוף". רגב אמרה כי הדברים מעידים את יודעת מה מזכירה לי האמירה שלה? את האמירות כלפי ההורים שלנו שעלו בשנות ה-50 מצפון אפריקה ככה התנהגו אליהם, ככה השפילו אותם, וזו הגזענות בעיני. אני לא נפגעת מזה, האמירה הזו מרמזת עליה יותר מאשר עליי".

רגב הוסיפה כי היא רואה את עצמה כמועמדת לראש הממשלה בעידן שלאחר נתניהו. "אחרי עידן נתניהו, קודם כל צריך לדבר על זה אחרי עידן נתניהו. אבל אני בהחלט חושבת שהגיע הזמן לראשת ממשלה אישה", אמרה. "פעם קראתי שגולדה מאיר כתבה פתק לאחד השרים: 'תגיד את זה אתה בקולך כי זה נשמע יותר טוב מגבר'. אנחנו רואים כל מיני אמירות של גברים נגד נשים. המדינה והחברה מספיק בשלה בשנת ה-70 לקבל אשה כראש ממשלה, יש לנו הרבה נשים טובות בפוליטיקה הישראלית".
 
רבקה מיכאלי. צילום: פליקס קריס
רבקה מיכאלי. צילום: פליקס קריס