יממה אחרי התקיפה האמריקאית בסוריה, התראיין הבוקר (ראשון) ראש המוסד לשעבר דני יתום לתוכניתם של לאה גולדין, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM, שם טען כי ישראל צריכה להתכונן לקראת איום אפשרי עם איראן. בנוסף לכך התייחס יתום למתקפה האמריקאית-בריטית-צרפתית על סוריה ואמר כי מדובר במהלך סמלי בלבד, ללא משמעות אסטרטגית. אנחנו במסלול התנגשות עם האיראנים ואני מקווה שזה לא יהיה חזיתית עם אף אחד מהכוחות. מייחסים לנו התקפות של מטרות איראניות והרג של אנשיהם", הוא אמר


.


"עלינו להתייחס ברצינות רבה לאיום האיראני על ישראל", טען יתום, והוסיף: "מהיכרותי עם האיראנים ועל פי מה שקרה בעבר כשהם איימו הם גם קיימו. אם נסתכל על ההיסטוריה האלימה של איראן נמצא שהם עמדו מאחורי פיגועים של מתקנים יהודיים וישראלים רבים. יכולה להתפתח תקרית מקומית ברמת הגולן, אין לנו ספק שחיזבאללה פועל כשלוחה של איראן".






על המל"ט ההתקפי שחדר לישראל סיפר: "זו הייתה פעולה מתוחכמת. מדובר על מל"ט שהועתק כמעט בשלמותו המל"ט האמריקאי שנפל בשטחם. הם חשבו שלא יהיה ניתן לזהות את המל"ט במכ"ם שלנו אך הם נכשלו והיה די פשוט להוריד אותו. במידה ומל"ט שכזה היה מתפוצץ איפשהו בשטח ישראל היה קשה לדעת בוודאות שמדובר במל"ט איראני".

"אנחנו נמצאים בשכונה קשה", הוסיף: "לא מרחמים על החלש ולכן עלינו להישאר חזקים ולהמשיך להתעצם כדי לשמור על כוח ההרתעה שלנו. אנחנו לבד במערכה. ארצות הברית קיפלה את הזנב ובחרה מהאזור. התקיפה בסוף השבוע הייתה סמלית בלבד וזו טיפה בים, היה צריך לפגוע בארמון של אסד ולצלק אותו. הרוסים נכנסו לתוך סוריה ואינם בעלי אינטרסים שווים לשלנו. פעם חשבנו שמערכת היחסים בין ביבי לפוטין תצליח להתגבר על כוח פער אך טעינו".

עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן