ארצות הברית תרצה לנהל את דיאלוג עם רוסיה על מנת לשמור על יציבות אסטרטגית בסוריה, זאת בעקבות התקיפה של מעצמות המערב במדינה, בתגובה למתקפה הכימית שביצע משטרו של אסד, כך דיווחו היום (ראשון) סוכנויות הידיעות הרוסיות.



"יש כל סיבה להאמין שלאחר הפגיעה האמריקאית בסוריה, הם ירצו לנוע לכיוון דיאלוג אסטרטגי", אמר ולדימיר ארקוב, ראש מחלקת אי הפצת נשק במשרד החוץ הרוסי. "אתה לא יכול לומר שהאמריקאים לא מפגינים רצון לנהל דיאלוג כזה", הוסיף, והסביר: "בממשל של טראמפ יש אנשים ספציפיים שאפשר לדבר איתם בנושא הזה".

התקיפה בסוריה. צילום: רויטרס


אתמול התעמתו שגרירי ארה"ב ורוסיה לאו"ם במהלך דיון מיוחד שנערך בנושא במועצת הביטחון של הגוף הבינלאומי, בו נדחתה הצעה רוסית להעביר החלטה שתגנה את "התוקפנות נגד הרפובליקה הערבית הסורית על ידי ארה"ב ובעלות בריתה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי ושל אמנת האו"ם".



"הזמן לדיבורים נגמר אתמול בלילה", אמרה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי בפתח דבריה אתמול, והוסיפה: "אנחנו כאן היום כי ארה"ב, צרפת ובריטניה פעלו לא מתוך נקמה או על מנת להעניש, אלא כדי להראות שיש מחיר לשימוש בנשק כימי".



בתוך כך, היא איימה כי מדינתה מוכנה לפעול שוב מול משטרו של אסד, במקרו שבו ישתמש בנשק כימי שוב: "המסר שלנו ברור - ארה"ב לא תאפשר למשטר אסד להמשיך להשתמש בנשק כימי. במידה וסוריה תשתמש שוב בנשק כימי, ארה"ב תהיה דרוכה ומוכנה לפעול שוב. כשהנשיא מציב קו אדום, הוא מוודא שלא יחצו אותו".



בתקיפה של האמריקאים נעשה שימוש בטילי שיוט מסוג טומהוק, ולמרות ירי נ"מ של סוריה, לא נראה כי מערכות ההגנה עשו משהו שמזער את התקיפה בצורה משמעותית. הדיווחים מצביעים על תקיפות נרחבות מאוד, ביעדים באזור דמשק, כשחלק מהמקומות שהותקפו היו מרכזי מחקר, בסיסים צבאיים, ושדה תעופה.



מתמונות לוויין חדשות מאחד מיעדי התקיפה של כוחות ארה"ב, בריטניה וצרפת, שפורסמו הלילה, ניתן לראות כי ב"מרכז המחקר והפיתוח סרס בארזה" שבמרכז דמשק, הושמדו שלושת הבניינים המרכזיים במתחם.