אצטדיון רמת גן ייהרס ובמתחם ייבנו מגדלי משרדים ותעסוקה בגובה של עשרות קומות. עיריית רמת גן, שהחליטה על המהלך של הריסת האצטדיון, מנהלת משא ומתן עם רשות מקרקעי ישראל על תכניות הבנייה במתחם. אבל בניגוד לרשות מקרקעי ישראל, בעירייה מתנגדים לשילוב מגורים במתחם החדש ומבקשים להפוך אותו ל"תאום" של מתחם בורסת היהלומים, הכולל מגדלי משרדים ותעסוקה.



על פי התכנית המתגבשת, אצטדיון וינטר שבדרום רמת גן, ישופץ ויתווספו לו עוד אלפי מושבים, כדי שניתן יהיה לארח בו משחקים בליגת העל בכדורגל.



תכנית מתחם אצטדיון רמת גן עברה במהלך שבע השנים האחרונות תהפוכות רבות. בתקופת ראש העירייה הקודם צבי בר, הוחלט ליזום תכנית לשדרוג האצטדיון, שהכיל 40 אלף מקומות ישיבה והגדלתו לאצטדיון בסטנדרטים בינלאומיים עם כ-55 אלף מושבים, כאשר לצידו ייבנו מגדלי תעסוקה ומשרדים. אף פורסמה תחרות אדריכלים בינלאומית להצעת תכניות לאצטדיון וארבעה משרדים הגישו הצעות.



בשנים האחרונות, מאז בחירתו של ראש העירייה ישראל זינגר, השתנתה המגמה ועלתה הצעה להריסת האצטדיון הלאומי ובניית מתחם של מגדלי מגורים ומשרדים לצד מבני ציבור. לאחר דיונים ומגעים עם רשות מקרקעי ישראל הוחלט על המהלך של הריסת האצטדיון הלאומי. העירייה אף תשיב למשרדי האדריכלים שהגישו את התכניות 30 אלף דולר, שהפקידו בזמנו.



דורות של שחקנים וחובבי ספורט גדלו על האצטדיון המיתולוגי, שבשנים האחרונות הפך ל"פיל לבן" כאשר רק משחקיה של הפועל רמת גן מהליגה הלאומית מתקיימים בו וזאת, על רקע יציעים בצד המזרחי בעיר שרובם מוזנחים ונטושים ומספר מועט של צופים ביציע המערבי.



האצטדיון הוקם במבצע בזק בשנת 1950 לצורך אירוח משחקי המכבייה ומאז התקיימו בו אלפי משחקים בינלאומיים ומשחקי צמרת וגביע, שנכנסו להיסטוריה של הכדורגל הישראלי לדורותיו. האצטדיון גם אירח אירועים גדולים נוספים, כמו טקסי פתיחה של המכבייה ואף מופעים. במתחם האצטדיון גם פועלים משרדי ההתאחדות לכדורגל ובמסגרת התכנית החדשה יהיה צורך למצוא פתרון למשרדים חלופיים.



יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן, עו"ד אביבית מאור נמרודי, ציינה שלאחר שנבדקו כל האופציות המסקנה היתה שיש להרוס את האצטדיון ולבנות מתחם של מגדלי משרדים ותעסוקה, שיאפשר פיתוח כלכלי של העיר. "זה יהיה מתחם הבורסה החדש של רמת גן. השלישי ייבנה במזרח העיר, מעבר לכביש 4", ציינה מאור-נמרודי והבהירה: "רמת גן לא תישאר ללא אצטדיון לאירוח משחקים. אני מאמינה שזה יהיה בוינטר, שיעבור שדרוג והגדלת היציעים".



מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "העירייה ורשות מקרקעי ישראל החלו בהליך תכנון למתחם האצטדיון, לרבות האצטדיון עצמו, כמתחם התעסוקה והמסחר החדש של רמת גן, שיכלול שטחי ציבור, ספורט ופנאי. במסגרת זו, מונה צוות עירוני שילווה את התוכנית ומונה מתכנן מטעם רשות מקרקעי ישראל".



"יובהר כי תחרות האדריכלים החלה בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם, צבי בר. עם כניסתו לתפקיד, החליטו ראש העירייה ישראל זינגר וההנהלה החדשה של העירייה לבחון מחדש את צורכי העיר ותושביה ומצאו כי הקמת מתחם תעסוקה חדש בשטח האצטדיון תשרת טוב יותר את צרכי העיר", ציינו עוד בעירייה – "לכן, בוטלה תחרות האדריכלים, מבלי שוועדת השיפוטי המקצועית הכריזה על זוכה. משרדי האדריכלים שהשתתפו בפרויקט יקבלו את כספם בחזרה, בהתאם לתנאי התחרות".