נציג אתיופיה לחידון התנ"ך העולמי אומנם יקבל היום אישור עלייה לארץ, אולם אמו ואחיו נותרים מאחור. סינטיהו שיפראו, בן 18, מתחרה מסורב עלייה בחידון התנ"ך, הוזמן היום לפגישה שנועדה לאשר לו להישאר בארץ עם שר הפנים אריה דרעי. כפי שנחשף ב"מעריב" בשבוע שעבר, שיפראו התבקש על ידי משרד הפנים לדאוג לערבות מיוחדת שתבטיח את חזרתו לאתיופיה.



החשיפה עוררה ביקורת קשה והעלתה שוב את המודעות לגורל 8,000 מסורבי עלייה שנשארו באתיופיה חרף החלטת הממשלה בעניינם משנת 2015, המורה להעלותם לישראל.



משרד הפנים הציע לשיפראו לקבל תעודת זהות ישראלית, אולם הוא ביקש שאמו ואחיו, הנמצאים באתיופיה, יוכלו להצטרף אליו ולאביו ואחיו ולאחד את המשפחה המפוצלת זה שנים רבות. דובר משרד הפנים אמר אתמול ל"מעריב־השבוע" כי היום יקבל שיפראו תעודת זהות. שיפראו ניצב בפני דילמה קשה: האם להישאר עם אביו בארץ הקודש או לחזור לאתיופיה לאמו וליתר הממתינים, שרואים בו נציגם. היום הוא יציג לשר הפנים מכתב שמתייחס לשאר בני הקהילה הממתינים לעלייה.



שיפראו. "אני כלום בלי הקהילה שלי". צילום: מטה המאבק למען יהודי אתיופיה



"אני כלום בלי הקהילה שלי" אמר שיפראו ל"מעריב". ביממה האחרונה הוא התייעץ עם גורמים בכירים בעדה האתיופית. "משא רגשי כזה הוא רב מדי על כתפיו של נער כה צעיר", אמר אתמול בכיר בעדה.



ממטה המאבק למען יהודי אתיופיה נמסר: "מדובר בהמשך מדיניות של משרד הפנים לטפל באנשים בודדים כדי להשקיט באופן זמני את המצב ובעצם להסיט אותנו מהבעיה האמיתית – הוצאה לפועל של החלטת הממשלה מספר 716 הקוראת לאשר את עלייתם של 8,000 יהודים הממתינים".