"הישות הציונית תקבל מכה במוקדם או במאוחר על התקיפה שלה את שדה התעופה T-4 בסוריה", כך הודיע היום (שני) דובר משרד החוץ האיראני, בהארם קאסמי. את תקיפה מעצמות המערב נגד מטרות משטר אסד, כינה הבכיר האיראני "תוקפנות מטופשת שמהווה פשע המנוגד לכללים הבינלאומיים".



בתוך כך, מקורות בסוריה הודיעו כי הארגון למניעת הפצת נשק כימי מקיים ישיבת חירום בעקבות טענות על שימוש בנשק כימי בעיר דומא, בפרבריה של דמשק. לא נמסרו פרטים נוספים.

התקיפה בסוריה. צילום: רויטרס


לפני ארבעה ימים בלבד הזהיר המנהיג האיראני בכוח אל קודס השייך למשמרות המהפכה, עלי שיראזי, את ישראל ואיים עליה. "על היישות הציונית להיזהר מכל מעשה טיפשי מאחר ואיראן מסוגלת להשמיד את היישות הזו ולשטח את תל אביב וחיפה", אמר. בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא ייפגש הלילה עם יועציו הבכירים לגבי המצב בסוריה וכי יקבל החלטה לגבי המצב במדינה "בקרוב". טראמפ הוסיף: "אנחנו מסתכלים על העניין מאוד ברצינות".



בתגובה לאיומים שנשמעו מישראל נגד איראן לאחרונה, אמר שיראזי: "אם ישראל רוצה להמשיך ולחיות לכמה ימים נוספים אז עליה להימנע מכל מעשה טיפשי, אני מזהיר את מנהיגי היישות הציונית: אם תעשו מעשה טיפשי נשטח את תל אביב וחיפה".



מוקדם יותר טענו בכירים במערכת הביטחון כי "אם האיראנים ינקטו פעולה נגד ישראל משטח סוריה, מי שישלמו את המחיר יהיו אסד והמשטר שלו", זאת בעקבות ההודעה האיראנית כי איראן תגיב על "הפשע" שביצעה לכאורה ישראל, בתקיפה המיוחסת לה על הבסיס האווירי T4 הסמוך לדמשק.



"גם משטר אסד וגם אסד עצמו ייעלמו מהמפה ומהעולם אם אכן ינסו האיראנים לפגוע בישראל או באינטרסים שלה משטח סוריה", אומרים בכירים במערכת הביטחון. "אנחנו ממליצים לאיראן לא לנסות את זה כי ישראל נחושה ללכת בנושא הזה עד הסוף". שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר אתמול: "לא נאפשר התבססות של איראן בסוריה, יהיה המחיר לכך אשר יהיה. להסכים לכך זה כמו להסכים שהם ישימו טבעת חנק על הצוואר שלנו, וזה לא יקרה".