דורון כהן, העורך הראשי של עיתון מעריב יחד עם גולן בר יוסף, סיכם היום (שני) 70 שנות עיתונות בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, וסיפר כיצד נותר העיתון הוותיק חסר אג'נדה פוליטית בעידן העיתונים הפוליטיים.



"זהו העיתון היחידי היום שהוא חופשי וללא אג'נדה", קבע כהן, שהסביר: "אין אצלנו את המושג 'דעות נכונות' או 'דעות לא נכונות', אנחנו משמיעים את כולן. בשיח של היום לקורא קל יותר להזדהות עם עיתון שהוא יודע מה הוא מוכר לו, ומהי הדעה הפוליטית בה הוא תומך".



לדבריו, "קוראי 'הארץ' יודעים מה מחכה להם בעיתון בבוקר, כפי שגם קוראי 'ישראל היום' מודעים למה שקורה שם. העיתון שלנו מנסה לתת את מגוון כל הדעות ומנסה להיות עיתון ישר וחופשי. יש אצלנו המון טאלנטים שמקבלים במה, המלווים אותנו במשך שנים".



 


"מעריב יותר ותיק מהמדינה", סיפר העיתונאי הוותיק. "הוא הוקם שלושה חודשים לפניה, במהלך הפוטש הגדול של קרליבך. בסוף השבוע האחרון יצא מוסף מאוד גדול ושמן שסיכם את שבעים השנים שחלפו. היה הרבה טוב, אך היה גם רע".

בהתייחס למצבה הרעוע של העיתונות המודפסת, אמר: "אי אפשר להתעלם ממשבר הפרינט. החשיפה של העיתונים נמוכה הרבה יותר משהייתה בעבר. היום אנשים לא מתכופפים להרים את העיתון ביום חול. יש היום טוויטר, טלגרם ועוד. אנחנו משתדלים לתת את העיתונות הרצינית והמכובדת בעיתון עצמו, ואת העיתונות הצהובה יותר משאירים לאתר האינטרנט שלנו".

הוא הוסיף כי "עדיין ישנם אנשים שקונים את העיתון המודפס, ומבחינה כלכלית אנחנו עדיין מצליחים להתקיים בכבוד, תוך מתן עיתונות רצינית ועמוקה מבלי לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר. אנחנו מכירים במציאות, ומודעים לכך שעוד 30 שנה זה עתיד להשתנות, ואנחנו נערכים לכך".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן