סגן מזכ"ל חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, אמר הערב (שני) בראיון ל'אל-מיאדין' הלבנוני כי איראן צפויה להגיב בעוצמה לתקיפה בסוריה. "להרג האיראנים בתקיפה בשדה התעופה תהיה תגובה", אמר, "אנו מצפים לתגובה איראנית נגד ישראל, אבל אנחנו לא יודעים את צורתה". עוד אמר כי "ישראל אינה מוכנה למלחמה כלל. ציר ההתנגדות לא יאפשר פגיעה בחופש התנועה שלו בסוריה. רוסיה אמרה שאין לה קשר לעימות הערבי ישראלי והיא לא הגבילה את הוראות הפתיחה באש בסוריה, אבל אבל הם לא רוצים להתעמת עם כוחות אחרים".

על עתיד ארגון החיזבאללה אמר השייח' נעים כי "חיזבאללה יהיה איפה שהוא צריך להיות. אנחנו לא נמצאים בסוריה למטרות רווח גיאוגרפי או פוליטי אלא כדי להגן על לבנון ועל ההתנגדות". 
 
על רקע המתיחות במזרח התיכון אמר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא בוועידה השנתית של קרן היסוד כי ישראל תגן על עצמה ללא שום צפייה לעזרה ממדינות אחרות. "מייסדי הציונית המודרנית לא אמרו כי המתקפות על העם היהודי יחדלו כשנקים מדינה יהודית, הם אמרו שנוכל להגן על עצמנו ממתקפות אלה - וזה בדיוק מה שמדינת ישראל עשתה. היא שיקמה את יכולת העם היהודי להגן על עצמנו, בעצמנו, כנגד כל איום", אמר נתניהו.
"אנחנו חזקים כפי שלא היינו מעולם, אנחנו מצליחים כלכלית כפי שלא היינו מעולם ואנחנו לוקחים את הכוח הכלכלי שלנו והעוצמה הצבאית שלנו ומחברים אותם יחד על מנת לקבל שגשוג דיפלומטי חסר תקדים של יחסי ישראל ברחבי העולם. זה מכסה את כל היבשות", הוסיף.

בנימין נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 
מוקדם יותר היום, בכיר בצה"ל שם קץ לעמימות בעקבות תקיפת שדה תעופה צבאי בסוריה לפני כשבוע ואישר לבעל הטור תומאס פרידמן בניו יורק טיימס שישראל היא שביצעה את התקיפה. פרידמן חשף במאמרו כי בהתייחס לתקיפת שדה התעופה  T-4 שיוחסה לישראל אמר לו הבכיר כי "זו הייתה הפעם הראשונה שתקפנו מטרות איראניות חיות - גם מתקנים וגם אנשים". 

בהתייחס לאירוע שבמהלכו יורט מזל"ט איראני שניסה לבצע פיגוע בישראל, לפני כחודשיים, הוסיף הבכיר: "זו הפעם הראשונה שבה ראינו את איראן עושה משהו נגד ישראל ולא באמצעות שליח".
יצויין כי לאחר פרסום המאמר התווספה לו באתר העיתון פסקה, שבה מצוין כי דובר צה"ל חולק על התיאור של הבכיר באוזני פרידמן. הדובר מדגיש כי ישראל דבקה במדיניותה – לא להגיב לדיווחים על תקיפת T-4 ו"אירועים נוספים".
הדברים פורסמו במקביל לאיומים ששחרר משרד החוץ האיראני. "הישות הציונית תקבל מכה במוקדם או במאוחר על התקיפה שלה את שדה התעופה T-4 בסוריה", אמר דובר המשרד בהארם קאסמי. הוא התייחס גם למתקפה שביצעו בסוף השבוע מעצמות המערב נגד מטרות של משטר אסד כינה הבכיר האיראני "תוקפנות מטופשת שמהווה פשע המנוגד לכללים הבינלאומיים".