בג"ץ הורה הבוקר (שלישי) לשר הביטחון אביגדור ליברמן לאפשר למשפחות שכולות פלסטינית להיכנס לישראל ולקחת חלק בטקס הזיכרון האלטרנטיבי. על פי ההחלטה, שנתינה בתשובה לעתירות נגד שר הביטחון, ליברמן יצטרך לאפשר מתן היתרי כניסה ייעודיים לישראל לצורך השתתפות בטקס המשותף ל-90 פלסטינים, בדומה לכמות ההיתרים שהתאפשרה בשנת 2016, ובלבד שלאחר בדיקה פרטנית מתאימה יימצא כי אין לכך מניעה ביטחונית או אחרת. כמו כן נפסק כי החלטת שר הביטחון אינה מביאה בחשבון "את המציאות שנוצרה לאורך השנים ואת הציפיות הלגיטימיות שנוצרו אצל משתתפי הטקס, ואף מתעלמת באופן מוחלט מן הפגיעה ברגשות המשפחות השכולות והציבור המבקשים לקיימו במתכונת שבו התקיימה במשך השנים".

בתגובה צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו כי "בג"ץ יצר הבוקר שוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד, פילוג". אמש כתב ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "אני מכבד את שופטי בג״צ אבל הודעתי הערב לביהמ״ש כי איני מוכן לתת יד לחילול יום הזיכרון. לטקס הוזמנו גם מנועי כניסה משיקולים ביטחוניים. יום הזיכרון הוא יום קדוש שחייב להישאר ממלכתי ומעל לכל מחלוקת. אינני יכול להשלים עם הפגיעה ברגשות המשפחות השכולות. כולי תקווה שגם השופטים יבינו זאת".

ח"כ עודד פורר ממפלגתו של ליברמן, אמר בתגובה להחלטה כי "תחושת הקדושה בערב יום הזיכרון מתערבבת עם תחושת הבושה העמוקה שאני חש היום נוכח החלטת בג"ץ להעמיד בשורה אחת את חללי צה"ל ואת המחבלים. אין דרך אחרת לתאר טקס ששם את משפחות הרוצחים והמחבלים לצד משפחות הלוחמים על הגנת העם והארץ. בשם הגנה על זכויות משפחות המחבלים פגע בית המשפט העליון בכלל הציבור הישראלי ובמשפחות חללי צה"ל ופעולות האיבה. בג"ץ הוכיח היום עד כמה הוא מנותק מרצונו ותחושותיו של הציבור ישראלי".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון ברך על ההחלטה ואמר כי "מוטב ששר הביטחון ליברמן יעסוק בתפקידו האמיתי כשר ביטחון ויפסיק להפוך אזרחים פלסטינים ל"איומים קיומיים" על מדינת ישראל".

ממארגני הטקס, תנועת לוחמים לשלום ופורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, מסרו כי ״אנחנו שמחים שבית המשפט הבהיר שגם לשר הביטחון יש גבולות ושאת חוש הטעם שלו הוא צריך להשאיר לעצמו. ליברמן לא יקבע למשפחות שכולות כיצד לציין את הכאב שלהן. טקס הזכרון הישראלי-פלסטיני ייערך גם השנה בהשתתפות פלסטינים, ויהיה הגדול מאז נערך לראשונה לפני 13 שנה וכלל הציבור מוזמן לקחת בו חלק".