פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שלישי) לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה כתב אישום נגד קטין, בן 17 מאזור השרון, בגין עבירה של גרימת מוות בנהיגה רשלנית של סתיו לוי ז"ל ונהיגה בקלות ראש תוך גרימת חבלה של ממש. לפי כתב האישום, אשר הוגש על ידי עו"ד סבטלנה ז'ודזישסקיה, ב-16 בדצמבר האחרון, נהג הנאשם בטרקטורון בשביל עפר בשטח פתוח באזור בת חפר והסיע לצידו את לוי. לפני מושב הנוסע, באזור רגליה של המנוחה, ישבה נוסעת נוספת, ושתיהן לא היו חגורות באמצעות חגורת הבטיחות.



בעוד המנוחה והנוסעת ישובות כך, סטה הנאשם שמאלה מהשביל אל תוך צמחייה והמשיך בנסיעה תוך שהוא עולה על תלולית בגובה של כמטר. כתוצאה מכך נפל הטרקטורון על צדו הימני ובהמשך התיישר על גלגליו, פגע בגדר עץ עם חזית הטרקטורון ונעצר. במהלך התאונה הועפה המנוחה מהטרקטורון ונפלה על הקרקע. כתוצאה מהתאונה נגרם מותה של המנוחה וכן נגרמו לנוסעת ולנאשם חבלות. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה לפסילת רישיונו של הנאשם ומתן צו עיכוב יציאה מן הארץ עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו.



"החיים שלה היו בידיים של הנהג"



חודש וחצי לאחר התאונה התראיינה אמה, שירלי, לאילה חסון ב-103FM וסיפרה על שעבר עליה מהרגע בו שמעה על מותה של בתה. "אף אחד עוד לא פנה אלינו מאז התאונה ואנחנו לא יודעים דבר. עד כה נודע לנו השמועות בלבד שהגיעו לתקשורת. איבדתי את הבת שלי מבלי דעת מה קרה לה ואיך. דיברתי עם החברה הקרובה שלה שנכחה באירוע והיא סיפרה לי שהיא עדיין מאוד מבולבלת ולא זוכרת לומר כיצד סתיו נהרגה", אמרה האם השכולה.



"היא במצב מאוד שברירי כיום ואני לא מרגישה שנכון עדיין ללחוץ עליה, היא נמצאת כעת בטראומה שלה ובכאב שלה לאחר התאונה. מאז השבעה פגשתי אותה פעמיים אך היא לא שיתפה אותי בפרטים. כל פעם כשניסיתי לשאול היא סיפרה דברים מאוד מבולבלים שלא הצלחתי להבין מהם דבר. היא רק זוכרת שהיא מצאה את עצמה מחוץ לטרקטורון. עם נהג הטרקטורון לא דיברנו כלל. אני יכולה להבין את המצב הקשה שהוא נמצא בו כיום. עם כל הכאב יש לו מזל גדול שהוא עוד בחיים בעוד שבתי כבר לא".





אילה חסון התייחסה לדבריה: "בזמן שבחנתי את הסיפור לכתבה שעשיתי הבנתי שמדובר בטרקטורון שמיועד להסעת שני נוסעים בלבד, בעוד שבזמן התאונה היו עליו הנהג, בתך וחברתה הטובה גם יחד. נאמר לי שהנהג לא רצה להסיע את השתיים והן התעקשו להצטרף אליו לנסיעה בשדות בשעה מוקדמת של הבוקר על מנת שלא יצטרכו לתפוס טרמפים מפוקפקים".



"אני שומעת על כך בפעם הראשונה", שיתפה שירלי. "לבי דופק בחוזקה כשאני שומעת את הדברים ואני לא יודעת אם הם נכונים או לא. לכל נהג יש את האחריות המלאה על הנוסעים ברכבו, לא משנה אם הם התעקשו או לא. במקומו לא הייתי מסכימה והייתי נוסעת פעמיים. אינני יודעת מי אשם אך המפתח היה בידיים של הנהג וכך גם החיים של הבת שלי". 



"הבן שלי הולך לבית הספר רק אם אני מצטרפת אליו"


שירלי דיברה גם על ההתנהלות של המשפחה בעקבות האסון: "אני כיום מורה בבית חפר להוראה מתקנת. אני ממשיכה להגיע כל יום לכמה שעות, אך מאוד קשה להסתכל לילדים בעיניים ולהתרכז בשיעור עצמו ובחומר הנלמד. אני ממשיכה להגיע כי הבן שלי לומד באותו בספר והוא מסרב ללכת ללימודים אם הוא לא רואה אותי יוצאת מהמיטה ומצטרפת אליו".



"השעות שאני נמצאת לבד בבית קשות הרבה יותר ואני מנסה להקל על הנשימה שלי. אני פשוט מחכה שמישהו יגיע ויאמר לי שבתי בחיים וסך הכל ערכו עליי ניסוי בכדי שיוכלו לראות איך אני מגיבה. אני חיה כרגע בסיוט שלא נראה לי שייגמר לעולם. אני לא מצליחה לראות את המשפחה שלי חיה עוד, אלא משפחה שמנסה לשרוד".



אילה חסון אמרה: "ראיתי את החיוך של בתך והיא הייתה ילדה מרהיבה, היה לה יופי חיצוני ופנימי". 


"נכון", השיבה שירלי, "היו לה המון חברים. היא הייתה הישג בשבילי ובשביל כולנו. נותרה לי כעת ילדה בת 22 וילד בן 11. אנחנו לא יודעים איך לחיות עם זה וכל אחד מנסה לחיות עם הכאב בדרך שלו ובליווי אנשי מקצוע".