מקרה התעללות חמור מזעזע בימים אלו את בריטניה. במרכזו נמצאת מורה צעירה, שעל פי הדיווחים בממלכה, היא האישה הראשונה שצפויה לקבל עונש תחת חוק ההתעללות במשפחה במדינה. הצעירה, ג'ורדן וורת', 22, תיכנס לכלא לשבע וחצי שנים על כך שבמשך תקופה ארוכה פגעה פיזית ונפשית בבן זוגה, כשבין היתר הרעיבה אותו, שפכה עליו מים רותחים ודקרה אותו.

על פי הדיווחים בבריטניה וורת' ובן הזוג נפגשו בזמן לימודיהם באוניברסיטה, אז גם החלו לצאת ועברו לגור יחד בבדפורדשייר. כבר בתחילת הקשר ביניהם היא הראתה את אופיה השתלטני והחליטה עבורו מה ללבוש, מנעה ממנו לפגוש את חבריו והשתלטה לו על הפייסבוק. אך זה היה כלום לעומת מה שהגיע בהמשך, וככל שעבר הזמן התנהגותה של וורת' הפכה גרועה יותר ויותר. בשלב כלשהו במערכת היחסים היא החלה להשתמש באלימות והכתה את בן זוגה באמצעות חפצים קהים. בנוסף לכך היא מנעה ממנו לישון במיטתם המשותפת והוא נאלץ לישון בתנאים קשים במשך תשעה חודשים.

השכנים הצילו את חייו

למרבה המזל, היה לבן הזוג של וורת' קושי להסתיר את פגיעותיו הרבות, מה שככל הנראה עזר לו להיחלץ ממערכת היחסים המסוכנת. ושכניהם סיפרו שראו אותו פעמים רבות יוצא מביתו כשהוא צולע, עם סימני חבלה בעיני וסימני כוויות על ידיו. הוא גם נהג לטפל בפציעותיו בעצמו ופעם נראה הולך עם ניילוו נצמד על ידו, בניסיון לחבוש את פצעיו. על פי ה"דיילי מייל", שכניו גם שמעו פעמים רבות צעקות מביתם, ולא אחת הצעיר נשמע צורח "תפסיקי, את מכאיבה לי". כשנשאל בידי השכנים המודאגים מה קרה לו, אמר שעשה זאת לעצמו.

הפכה את חיי בן זוגה לגיהינום. ג'ורדן וורת
הפכה את חיי בן זוגה לגיהינום. ג'ורדן וורת


מערכת היחסים החולנית הגיע לסיומה ביוני שנה שעברה, לאחר ששכנים הזעיקו למקום משטרה ואמבולנס לאחר ששמעו שוב צעקות מביתם. בזמן שהצעיר נלקח לבית החולים דווח שהוא היה חבול ופצוע בראשו, ידיו ורגליו ואף דימם, וסביב הפצעים על קרסוליו היה ניילון נצמד. אומנם ברוב הפגיעות היה ניתן לטפל, אך נאמר לו שיסבול מצלקות בגלל כוויות בגופו מדרגה שנייה ושלישית. 

בת הזוג האכזרית אומנם נעצרה כמה ימים לאחר אשפוזו, אך בזמן שעבר מאז ועד משפטה היא כבר הספיקה להיכנס למערכת יחסים חדשה. נכון לעכשיו לא ברור האם גם בה הפגינה אלימות כלפי בן זוגה. השבוע וורת' הודתה בבית המשפט קראון קורט בעיירה לוטון על כך שהתנהגה בשתלטנות ובכפייה במסגרת מערכת יחסים רומנטית, וכן על פגיעה בניסיון לגרום לנזק גופני חמור בין אפריל 2016 עד יוני 2017. היא מואשמת בפגיעה פיזית ונפשית בבן זוגה, וכן על הרעבה ועל כך שלא היה לו מקום נאות לישון בו. כמו כן, הוצא נגדה צו שאוסר עליה להתקרב אליו או ליצור איתו קשר למשך תקופה בלתי מוגבלת. בעת משפטה ניסו לטעון לטובתה שבאה ממשפחה אוהבת ותרמה כסף להאכיל ילדים באפריקה, אך לא ידוע אם זה עזר להמתיק את עונשה.