קבלת פנים חגיגית נערכה היום (שלישי) לכבוד הגברת מרגלית זינאתי מפקיעין שתדליק משואה בטקס הדלקת המשואות שיתקיים מחר בהר הרצל. זינאתי, שומרת הגחלת היהודית מפקיעין, גיבורת מרכז המבקרים ואתר המורשת "בית זינאתי", תדליק משואה בטקס הדלקת המשואות המרכזי בהר הרצל, בחגיגות שנת ה-70 למדינת ישראל. לכבודה, ובהוקרה לפעילותה החשובה והמשמעותית קיימו ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל קבלת פנים חגיגית.


זינאתי בת ה-86, בת ליוסף ולמזל, נצר למשפחת הכהנים שמעולם לא עזבה לגלות, הקדישה את חייה לשמירת בית הכנסת ונכסי ההקדש היהודי בפקיעין ונודעת בתור שומרת הגחלת היהודית בפקיעין ובארץ ישראל מדורי דורות. משפחתה מוכרת כמי שנאחזה בפקיעין ונותרה לאחר שנים של בדידות ומאבק תוך שמירה על יחסי שכנות טובים לצד בני הדתות השונות בכפר. ביתה הנמצא בלב הכפר שוכן בסמוך לבית הכנסת העתיק בפקיעין, כפר שרוב תושביו הם דרוזים, נוצרים ומוסלמים.
 
היום, קיימו ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל קבלת פנים חגיגית במעמד יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר אברהם דובדבני, יו"ר הסוכנות היהודית לארץ ישראל, מר נתן שרנסקי, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, מנכ"ל ההסתדרות הציונית העולמית, מר אלי כהן, מזכיר ההנהלה הציונית, ראובן שלום, מנכ"ל המחלקה לפעילות בישראל, מר יעקב אהרוני, ראש אגף מורשת במשרד ירושלים ומורשת, ראובן פינסקי, יו"ר המועצה הציונית בישראל, מר יגאל ביבי, ומנכ"ל המועצה הציונית בישראל, מר שלומי אשכנזי. לאירוע הגיעו עשרות אנשי ההסתדרות הציונית העולמית והמועצה הציונית בישראל, בכדי להוקיר כבוד ולהביע את הערכתם על פעילותה של הגברת זינאתי לשמירת הגחלת היהודית בפקיעין, הנחלת המורשת היהודית לדורות הבאים, ושמירת בית הכנסת ונכסי ההקדש היהודי שנשמרו במשפחתה במשך דורות רבים. באירוע נתנו תעודת הוקרה לגברת מרגלית זינאתי על כל פעילותה. 
 
משפחת זינאתי. צילום: בית זינאתי
משפחת זינאתי. צילום: בית זינאתי


את דבריה, בחרה מדליקת המשואה לפתוח בפרק תהילים, קכ"א "אשא עיני" ודברי שבח לחיילים. היא בירכה את כל הנוכחים בהתרגשות וסיפרה עד כמה היא נרגשת ממעמד זה.
סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר: "שמחנו לארח את הגברת מרגלית זינאתי ולחגוג את בחירתה להדלקת משואה בחגיגות ה-70 למדינת ישראל.  מרגלית זינאתי, הקדישה את חייה לשמירת בית הכנסת והנחלת מורשתה לדורות הבאים. היא מלמדת אותנו על הצורך לשמר את ההיסטוריה החשובה שלנו במבט על ההווה והעתיד ועל הזכות הגדולה שיש לנו ביכולת להמשיך להנחיל, ללמד ולהשקיע בדור הצעיר, ולטוות לו את הדרך במדינה הכל כך נפלאה שאנו גרים בה".
המועצה הציונית בישראל מבית ההסתדרות הציונית העולמית מפעילה את בית זינאתי בפקיעין, המהווה את אחד מאתרי המורשת החשובים ביותר בהיסטוריה היהודית. בית זינאתי מספר את סיפורה של קהילת היהודים שלא עזבו לגלות בכלל ואת סיפורה של משפחת זינאתי בפרט, אשר חיים בתוך מרקם רב תרבותי  המתקיים בכפר עתיק זה עד היום.