נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף לילה (רביעי) כי מדינתו מנהלת שיחות ישירות "בדרגים גבוהים ביותר" עם קוריאה הצפונית, זאת על מנת לקיים פסגה בינו ובין מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און. על פי בכיר בארה"ב, שצוטט ברויטס, ראש ה-CIA ומזכיר המדינה המיועד, מייק פומפאו, נפגש עם קים לאחרונה.



"קיימנו שיחות ישירות בדרג גבוה מאוד עם קוריאה הצפונית, ואני באמת מאמין שזה מראה על רצון טוב, ושקורים דברים טובים", אמר מנהיג העולם החופשי, שהוסיף: "נראה מה יקרה, כי בסופו של דבר התוצאה הסופית היא מה שחשוב, ולא העובדה שאנו חושבים על פגישה, או הפגישה עצמה".



טראמפ סיפר על כך בפני עיתונאים בפתח פגישה עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, בפתחם של יומיים בהן יקיימו השניים שיחות בפאלם ביץ', פלורידה, ואף ישתתפו במשחק גולף.



טראמפ ואבה. צילום: רויטרס
טראמפ ואבה. צילום: רויטרס



טראמפ הצהיר כי בכירים בארה"ב בוחנים חמישה אתרים שונים שבהם ניתן יהיה לקיים את הפגישה עם קים, שצפויה להתקיים בחודש מאי או בתחילת יוני. המנהיג האמריקאי הודיע כי הפגישות הללו לא יתקיימו באמריקה.



כמו כן, אבה קיבל את הסכמתו של טראמפ לעסוק באזרחים היפנים שנחטפו על ידי פיונגיאנג במהלל הפסגה הצפויה. נשיא ארה"ב לא ציין מי הנציגים האמריקאים שייקחו חלק בשיחות עם הצפון-קוריאנים.