ראש עיריית לוד יאיר רביבו התייחס היום (רביעי) בחשבון הפייסבוק שלו למעצרו של תושב העיר, בחשד לירי של זיקוקים אתמול במהלך צפירת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בעיר. "חברים, חייבים לשתף כי חלק מהתקשורת מנסים להפוך את התמונה. הבוקר נעצר חשוד במעשה. מדובר בתושב לוד ערבי מוסלמי שיש לו במשפחה גם שורשים יהודיים לאחר שאביו, איתו הוא לא בקשר, התגייר. הוא חי כערבי בשכונת הרכבת בלוד וכך גם מציג את עצמו. שמו המלא הוא דאוד מחמוד חסנין". 

"בשנה האחרונה הוא מהווה גורם קיצוני שמחבל בדו קיום בין יהודים לערבים, ומהרגע הראשון שנורו הזיקוקים עלה בי חשד שהוא עומד מאחרי הפרובקציה הזו כפי שאכן קרה", הוסיף. "מוזמנים לחפש ולקרוא בדף שלי מאות תגובות קיצוניות ומסיתות של Dudu Avrham לאחר שבשנה האחרונה הוא חיפש בכל דרך לחבל ביחסים בעיר לוד". 
 
רביבו הוסיף :"אני משבח את המגזר הערבי בלוד ואת חברי המועצה הערביים שגינו מיד את המעשה וגם הם היו מודעים בשנה האחרונה לפרובקציות של אותו דודו אברהם". 

"נמצה איתו את הדין בכל דרך" 
 
ראש העיר אף כינה את האיש פחדן ואמר: "רשמתי שחייב לשתף כי בחלק מהתקשורת מודיעים שלפי השם מדובר ביהודי (אגב, הוא כזה מגוחך כי בדיון על מנת להשתחרר הוא אמר "אני יהודי ורוצה לחגוג היום עצמאות". פחדן, תהיה גבר, ותעמוד מאחרי המעשה הנבזי שלך אם עשית אותו). אני בכל מקרה עומד מאחרי דבריי אמש ולאחר שיורשע מי שעשה את זה אנו נמצה איתו את הדין בכל דרך חוקית שתעמוד לרשותנו". 

האירוע החמור והמכוער התרחש אמש בלוד, בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כאשר תושבים בעיר דיווחו על זיקוקים שנורו בעת הצפירה לזכר הנופלים. המשטרה עצרה לחקירה תושב העיר בן 37 בחשד למעורבות במעשה. הוא הובא היום לדיון בעניינו בבית משפט השלום בראשון לציון ומעצרו הוארך עד מחר. החשוד הוא ממוצא מעורב - אביו הוא מוסלמי שהתגייר ואילו אמו היא מוסלמית. 
 
תושבים בעיר המעורבת זעמו והעלו תגובות קשות ברשתות החברתיות. אחד מהם סיפר: "במהלך הצפירה לזכר חללי מערכות ישראל והנרצחים בפעולות האיבה, היו תושבים בעיר שבמקום לחלוק כבוד לנופלים ירו זיקוקים לאוויר". המשטרה הגיעה למקום בעקבות הדיווחים ואף ביצעה מעצרים וחוקרת את נסיבות האירוע. 
  
תושבת העיר ויקי דור סיפרה: "משתפת חוויה כואבת וצורמת במיוחד. ברקע הצפירה - זיקוקי דינור של "בני דודנו". אני בבית הוריי בלוד, עיר מעורבת שתמיד היוותה מופת ודוגמה ליחסי שכנות ביננו לבני דודנו. השנה? הגבול נחצה בפעם הראשונה.  בעת הצפירה, הושמעו ברקע זיקוקי דינור בשמיים. הרגשתי שבא לי לצאת החוצה מבית הוריי ולצרוח חזק יותר מרעש הזיקוקים. זה היה נורא!. איך אפשר לעמוד דום, לבכות את זכר הנופלים, האנשים שאיבדו את חייהם (גם הם כאן בזכותם), על רקע זיקוקים? זאת היתה חוצפה ונבזות, שבחיים לא חוויתי כמותה.  אני מאוד מקווה שהמשטרה תשיג את אלה שהעזו לעשות זאת ותבוא עימם חשבון. עדיין נסערת". 
 
היא הוסיפה: "אין לי מילים, אין לי מילים. אני עדיין בשוק. ראש העיר אמר שהם ישלמו על זה מחיר ואני מקווה שזה אכן יקרה. בלוד שומרים על סטטוס קוו בין יהודים וערבים, ואני מאוד מקווה שזה אירוע חד פעמי".