ראש הממשלה בנימין נתניהו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נאמו והדליקו משואות הערב (רביעי) בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל. נתניהו אמר כי עם ישראל שרד בניגוד לכל העמים האחרים שהוגלו מארצם, וכי ישראל הופכת לכוח עולמי עולה. "ברגע הנשגב הזה בו אנו חוגגים 70 שנה למדינת ישראל טבוע בי זיכרון הקשור בפסוקי מגילת העצמאות בארץ ישראל קם העם היהודי לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו", אמר נתניהו. "כי כל העמים שהוגלו מארצם נעלמו נפוצו לכל עבר רק אנחנו פה העם היהודי שהיינו כעלה נידף אנחנו סרבנו להיעלם אנחנו סירבנו להיטמע אנחנו שמרנו אמונים לציון. חלמנו לחזור לירושלים ובציון הצמחנו מחדש".

נתניהו התייחס בנאומו לחיילי צה"ל והגנתם על המדינה. "גם אנחנו יודעים שלהגן על עצמנו בתולדות עצמנו זוהי תמצית העצמאות. אנחנו נחושים כתמיד אנחנו חזקים מתמיד", אמר ראש הממשלה. "סוד כוחנו טמון בלוחמנו שאהבת המדינה מפעמת בהם וגורל המערכה נישא על כתפיהם אם נידרש להגן על עצמנו נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל. מכובדיי וידידי, מגילת העצמאות נכתבה בדם בנינו ובנותינו לכל המשרתים והמשרתות בצה"ל אני מצדיע לכם. כל העם מצדיע לכם וכל העם אוהב אתכם. עם אחד אנחנו, יהודים מכל הגלויות: ממרוקו, מרוסיה, פולין, אתיופיה, צרפת ותימן, ולידנו אחינו הדרוזים, הנוצרים, הבדואים, המוסלמים, שקשרו גורלם לגורלנו".

נתניהו הוסיף: "גם כשיש בינינו מחלוקות ואיך אפשר אחרת בדמוקרטיה התוססת שלנו ננהל אותם מאוחדים בידיעה שיש לנו רק בית אחד. כשבני דורו של סבי הגיעו ארצה לפני מאה שנה הם נישקו את אדמת המולדת והיום כשאנחנו הישראלים חוזרים מחו"ל וגלגל המטוס נוגע באדמה אנחנו מוחאים כפיים. אין דבר כזה בשום מדינה בעולם כמה טוב שבאת הביתה. כשאני פוגש אתכם אני שואל איך המדינה שלנו, וכאן יסלח לי ידידי אבשלום קור על פלאי העברית המתחדשת, 'ראש הממשלה יש לנו מדינה חבל על הזמן, אין על המדינה שלנו אין עליה'. באמצעות עוצמתנו הטכנולוגית והביטחונית אנחנו מחוללים מהפכה ביחסי החוץ שלנו אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה".


"נווה מדבר דמוקרטי"

קודם לכן, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר כי "בשבעים שנות עצמאות הגענו יחד להישגים מופלאים. יחד גידלנו פעם תפוזי ג'אפה כתומים, ויחד אנחנו מגדלים היום עגבניות שרי מהונדסות. יחד לחמנו פעם כשבידנו דוידקה, נפוליאונצ'יק ועוזי, ויחד אנחנו נלחמים היום כשמעלינו פרושה כיפת ברזל. יחד הצמחנו בישראל נווה מדבר דמוקרטי, ויחד הפכנו את ארצנו הקטנטונת למעצמה טכנולוגית עולמית, שהצדק והמוסר מובילים אותה".

אדלשטיין התייחס בנאומו למגוון האזרחים שקיים בישראל ואמר שבעיניו החיבורים שביניהם הם סוד הקסם הישראלי. "החיבורים בין כיסוי הראש לכובע המצחייה, בין שומרי החומות ופורצי הגבולות, בין אלו שחיים בעולם של סברא, ואלו שחיים בעולם של סייבר, בין בני דור הפרחים ובני דור המסכים. ומבין כולם, ממש כולם, צומחת ועולה החברה שלנו כמו פסיפס מופלא של שבטים וגוונים, אמונות ודעות, ארצות מוצא ואורחות חיים. הגיוון – הוא מקור העוצמה שלנו, המורכבות – היא הדלק שבמנוע הצמיחה שלנו". 
 
אדלשטיין התייחס למתחים בחברה, ואמר: "במקום לחלום על מרחב ישראלי משותף, לפעמים אנחנו בוחרים לאמץ את סיסמת הפיצול: "איש לאוהליך ישראל!" לכבוד יום העצמאות השבעים שלנו, יש לי הצעה לסיסמה חדשה ברוח מורשת החדשנות: "מה טבו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל"!. מה טובו אוצרות התרבות והרוח המשותפים שלנו, שהתכנסו כאן מארבע קצוות תבל מה טובו הפנים השונות שלנו. מה טובו הדעות השונות שלנו! אם נאמין בכך בלב שלם, יפלו החומות, יוסרו המחיצות וימשיך להתרחש הפלא הישראלי ונוכל כולנו להמשיך ולשיר יחד: "... הללויה על מה שהיה ומה שעוד לא היה - ה / ל / לו / יה".
 
את המשואה השיא אדלשטיין לכבוד דור המייסדים שהתיישבו בערים, באוהלים, במעברות ובעיירות הפיתוח, "שבידיהם החשופות הפכו את הלא יאמן - למובן מאליו", וכן לכבוד ירושלים, הכנסת, חיילי צבא ההגנה לישראל וכל זרועות הביטחון וכן השיא המשואה בתקווה לשובם במהרה של כל השבויים והנעדרים.