איש העסקים לאון אדרי הלך היום (חמישי) לעולמו, לאחר מאבק אמיץ במחלה קשה. אדרי, שהיה בן 70 במותו, הביא לשינוי משמעותי בהרגלי הצפייה בסרטים בבתי הקולנוע במדינת ישראל. הוא יזם והקים יחד עם אחיו משה את מתחמי הסינמה סיטי ברחבי המדינה. כמו כן, הם הפיקו והפיצו מעל 300 סרטים ישראלים, כמו גם אלפיי סרטים בינלאומיים. לאון השאיר אחריו אישה סולנ'ז, ארבעה ילדים אבי, אייל, לירון, ושגית, ושבעה נכדים. הלוויתו תקיים מחר יום שישי ה-20 לאפריל בשעה 12:30 בבית העלמין בקיסריה.
אדרי נולד בטנג'יר שבמרוקו, ועלה ארצה עם משפחתו בשנת 1961. המשפחה הגיעה לדימונה והשתקעה שם. מגיל צעיר נהג אדרי יחד עם אחיו הקטן ושותפו, משה, להתגנב לבתי קולנוע ולצפות בסרטים. השניים נדבקו באהבה הגדולה למדיום ואדרי החל את דרכו המקצועית בתחום כבר בנעוריו, כאשר בעלי בית הקולנוע שכר אותו למשרה כעוזר למקרין. אחרי שירותו הצבאי חזר אדרי אל בית הקולנוע בדימונה כמפעיל המזנון, ואת הכסף שהרוויח השקיע בדברים גדולים יותר - שותפות בבית הקולנוע בדימונה, וכן שכר והפעיל בתי קולנוע באופקים, ירוחם ונתיבות.
אדרי הקים יחד עם אחיו ושותפיו את חברת ההפצה "יונייטד קינג" ועבר לפעול באזור המרכז. הלהיט הראשון שהפיצה החברה היה סופרמן בשנת 1978. אדרי רכש בתי קולנוע ברחבי הארץ, ובהם "מקסים" ו"אופיר" בתל אביב. החברה בבעלותו נכנסה גם לענף סרטי הוידאו בשם "יונייטד קינג וידאו". בתחילת שנות ה-2000 פתחה החברה במתחם גלילות שברמת השרון את מתחם הקולנוע סינמה סיטי.

חברתו של אדרי מחזיקה בספרייה הגדולה ביותר של סרטים ישראליים, ובהם הזכויות לסרטיו של אפרים קישון. בשנת 2007 ניסתה החברה לרכוש נתח מחברת קשת אך כשלה. החברה היא גם הבעלים של חברת המוזיקה אן אם סי.