לכבוד 70 שנות עצמאותה של מדינת ישראל הגיעו היום (חמישי) אגרות ברכה נרגשות מרבים ממנהיגי העולם אל נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין. בין המברכים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומלכת בריטניה אליזבת השנייה, כמו גם נשיאי גרמניה, טורקמניסטן, קרואטיה, סרי-לנקה ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.



הנשיא טראמפ כתב: "הנשיא טרומן דיבר רבות על הגאווה שחש כאשר תמך בהקמת מדינת ישראל. כפי שהצהרתי בעבר, הכרזתי על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים היא אחד מרגעי הגאווה שלי כנשיא ארצות הברית, מעבר שהיה צריך להיעשות מזמן. מחויבותנו לביטחון ישראל איתנה ובלתי ניתנת לעירור ונמשיך לעמוד לצדכם כפי שעשינו בשבעת העשורים האחרונים. אני מקווה להוסיף ולהעמיק את הידידות ההיסטורית בינינו, ולחזות בשגשוגה של ישראל".



מזכ"ל האו"ם הוסיף: "האומות המאוחדות מועשרת על ידי גיוון חבריה ומשימתנו מחוזקת כאשר אנו מתאחדים על מנת לחזק את הערכים המעוגנים ביסודנו. בזמנים אלו של אתגרים בינלאומיים אך פוטנציאל עצום, ערכים אלו הם המחברים בינינו".



טראמפ. "נמשיך לעמוד לצדכם". צילום: רויטרס
טראמפ. "נמשיך לעמוד לצדכם". צילום: רויטרס


המלכה אליזבת. צילום: רויטרס
המלכה אליזבת. צילום: רויטרס



פרנק וולטר שטיינמאייר, נשיא גרמניה, הצטרף אף הוא למברכים: "ישראל חוגגת 70 שנות עצמאות ואנו חוגגים עמה. הפיוס והשותפות עם ישראל המגשרים על התהום שנפערה בהיסטוריה שלנו היו והנם דבר מופלא, עבורנו הגרמנים, זו מתנה מחד ואחריות מאידך הנותרת בעיניה. לא נשכח זאת ונתרום את חלקנו למען עתיד טוב לישראל ויחסי אמון בין הגרמנים לישראלים. לך כבוד הנשיא, לרעייתך ולכל אזרחיות ואזרחי ישראל אני שולח את ברכותיי הלבביות, גם בשם בני ארצי".



הוד מלכותה המלכה אליזבת, כתבה באיגרת הברכה: "לעונג הוא לי לברך אתכם בברכות חמות לרגל חגיגות יום העצמאות, איחולים חמים לאושרם ושמחתם של אזרחי ישראל כולם בשנה הקרובה".



בברכתו של נשיא רוסיה פוטין נכתב: "איחולי הכנים לרגל אירועי חגיגות ה-70 להכרזת העצמאות של מדינת ישראל. ברצוני לציין את היחסים המצוינים השוררים בין המדינות, אני סמוך ובטוח שיחד נמשיך לפתח שיח בילטרלי ושיתוף פעולה פורה בכלכלה, מדע, טכנולוגיה וסיוע הומניטרי למען עמינו, ולמען חיזוק השלום היציבות והביטחון במזרח התיכון".