יממה לאחר הסערה שיצרה בעקבות החלטתה שלא להגיע לישראל ולקבל את פרס בראשית, השחקנית נטלי פורטמן סוף-סוף הגיבה. בהצהרה שפרסמה הלילה (שבת) כתבה כי "ההחלטה שלה הובנה לא נכון על ידי אחרים". "בחרתי שלא להגיע לטקס משום שאני לא לרוצה להיראות כמי שתומכת בראש הממשלה בנימין נתניהו, שאמור לנאום בטקס", הסבירה. "בכל מקרה, אני לא חלק מתנועת ה-BDS ולא תומכת בה". 



השחקנית זוכת האוסקר המשיכה ואמרה כי "כמו ישראלים ויהיודים רבים בעולם, מותר לי להיות ביקורתית כלפי ההנהגה הישראלית מבלי לרצות להחרים את המדינה כולה. אני מוקירה את בני משפחתי ואת החברים הישראלים שלי, את האוכל הישראלי, הספרים, האמנות, הקולנוע והמחול".




 

A post shared by Natalie Portman (@natalieportman) on


לדברי פורטמן, "ישראל נוסדה לפני 70 בדיוק כמקלט לפליטי השואה, אבל הטיפול הלקוי באלה שסובלים מהזוועות של היום פשוט אינו עולה בקנה אחד עם הערכים היהודים שלי. משום שאכפת לי מישראל, אני חייבת לעמוד נגד אלימות, שחיתות, אי שוויון וניצול לרעה של כוח".



עוד כתבה השחקנית: "אל תתייחסו לכל מה שלא בא ממני כדברים שלי. הניסיון הזה גרם לי לתמוך במספר ארגוני צדקה בישראל. אני אודיע עליהם בקרוב ומקווה שאחרים יצטרפו אלי".



אין זו הפעם הראשונה שפורטמן מביעה את חוסר הערכתה לראש ממשלת ישראל. בראיון להוליווד ריפורטר ב-2015, אמרה השחקנית כי אינה מסכימה עם המדיניות של נתניהו: "אני מאוד נגדו ומאוד כועסת ומאוכזבת שהוא נבחר שוב".



כזכור, אתמול הודיעה קרן פרס בראשית על ביטול הפרס להשנה לאחר שפורטמן הודיעה כי לא תגיע לישראל לקבלו. במערכת הפוליטית זעמו על ההחלטה. ח"כ אורן חזן תקף את השחקנית ואף קרא לשר הפנים לשלול את אזרחותה הישראלית. גם שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לביטול של פורטמן ואמרה: "הצטערתי לשמוע, שנטלי פורטמן נפלה כפרי בשל לידיהם של תומכי ה-BDS. נטלי, שחקנית יהודיה, שנולדה בישראל, מצטרפת למי שמתייחס לסיפור ההצלחה והפלא של תקומת ישראל כ'סיפור על חושך וחושך'".