הממשל במלזיה מגיב להתנקשות בחייו של המהנדס הפלסטיני מארגון חמאס, שבוצעה הבוקר (שבת) במדינה המזרח אסיאתית. הפלסטיני, פאדי אל בטאש, בן 35, נורה למוות ליד ביתו בעיר גומבאק, צפונית לבירה קואלה לומפור, כשהיה בדרכו לתפילה במסגד. סגן ראש ממשלת מלזיה, אחמד זאהד חמידי, אמר: "לא פוסלים מעורבות סוכני מודיעין זרים ברצח אל באטש שמתגורר בארצנו מזה 10 שנים. ביקשתי מהמשטרה חקירה מקיפה ומעורבות של האינטרפול".



עוד הוסיף חמידי: "הנרצח היה בין היתר מומחה בייצור טילים, בעל קשרים ל"ארגון מודיעין מדינתי", ופעיל בעמותות אסלאמיות פרו-פלסטיניות. "המרצה, תושב קבוע של מלזיה, נהיה ככל הנראה נטל עבור מדינה עוינת לפלסטין", ציין. הוא טען כי חקירה ראשונית העלתה כי הוא היה אמור לטוס לטורקיה היום אחר-הצהריים, על-מנת להשתתף בכנס בינלאומי".
סוכת אבלים הוקמה בשיתוף הזרוע הצבאית של חמאס, דבר המצביע על כך שמדובר באיש הזרוע הצבאית. חמאס הדגיש בהודעת האבל, כי מדובר באיש הארגון, אולם עד כה לא נחשפו פרטים נוספים על פעילותו בזרוע הצבאית. על פי מפקד המשטרה המקומית, אל בטאש נורה על ידי שני אנשים רכובים על אופנוע בשעה 6 בבוקר, שעון מקומי. "הוא הלך ליד בית הדירות שלו כששני התוקפים ירו בו 10 כדורים. הוא מת במקום". עוד הוסיף מפקד המשטרה, כי אחת האפשרויות שנחקרות היא שבהתנקשות מעורבים אנשי "המדינה האסלאמית".


בכיר הג׳יהאד האסלאמי, חאלד אל-בטאש, שהנרצח הוא בן משפחתו, אמר כי "אנחנו כמשפחה מאשימים את המוסד בבתנקשות בחיי ד״ר פאדי מוחמד אל-באטש״, אמר. בהודעה של המשפחה נאמר: ״אנו מאשימים את המוסד הישראלי בהתנקשות בחיי בננו החוקר במדעי האנרגיה״. המשפחה דרשה מהרשויות במלזיה לחקור מיד את ההתנקשות בחייו, ולהביא למעצר החשודים, לפני שיצליחו להימלט. 

צילום: רויטרס


פאדי אל בטאש

  
עוד דווח, כי אל בטאש היה מרצה באוניברסיטה פרטית בבירת מלזיה בעשר השנים האחרונות. אל בטאש הוא תושב מחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה ועל פי משפחתו עבד ברשות האנרגיה ברצועה. לדברי המשפחה, ״פאדי אמור היה לטוס ביום ראשון לטורקיה, כדי לעמוד בראש כנס בינלאומי בתחום האנרגיה״. הוא היה נשוי ואב לשתי בנות. משפחתו סיפרה כי הוא היה מדען מבריק, שהמציא כמה מרכיבים בניצול מתכת לאנרגיה חלופית. ממשלת מלזיה הודיעה כי אל בטאש שיפר את תצרוכת האנרגיה בארצם ב-17 אחוזים.

ואילו ברצועת עזה  נשמעות כבר קריאות לנקמה בישראל בעקבות ההתנקשות. עורך עיתון ״פלסטין״ ברצועה לשעבר, ד״ר מוסטפא א-סוואף, קורא להתנקש בחיי מדענים ישראלים. ״מדען תחת מדען״, כתב.

סוכת אבלים ברצועת עזה למהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש. צילום: AFP
סוכת אבלים ברצועת עזה למהנדס הפלסטיני פאדי אל בטאש. צילום: AFP