המפלגה הדמוקרטית הגישה בסוף השבוע תביעה דרמטית נגד ממשלת רוסיה, מטה הבחירות של דונלד טראמפ ואתר וויקיליקס על קשירת קשר לכאורה להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2016 לטובתו של טראמפ. בתביעה שהגישה הוועדה הדמוקרטית הלאומית לבית המשפט הפדרלי במנהטן נטען כי "מזימה בלתי חוקית גרמה נזק אדיר" למפלגה, השפיעה על עבודת מטה הבחירות, הרחיקה תורמים וגרמה לנזקים של יותר ממיליון דולר ובנוסף עודדה התקפות אישיות נגד אנשי הצוות.

התביעה שמה דגש על הפריצה למחשבי המפלגה ופרסום המיילים של הוועדה הלאומית ושל יו"ר מטה הבחירות של הילרי קלינטון, ג'ון פודסטה. "התזמון והשחרור הסלקטיבי של חומרים גנובים נועד להכניס טריז בין המפלגה לבין המצביעים הדמוקרטים", הדגישו במפלגה הדמוקרטית והוסיפו כי "שום תביעה לא תוכל לתקן את הנזק שההתנהלות הבלתי חוקית הזו גרמה".
 
בין השמות שמוזכרים בתביעה נמצאים בנו הבכור של הנשיא, דונלד טראמפ ג'וניור, חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, מנהל הקמפיין לשעבר פול מנפורט, מייסד וויקיליקס ג'וליאן אסאנג', מקורבו של טראמפ רוג'ר סטון והאוליגרכים אראס אגלרוב ובנו אמין, שהיו מעורבים גם בארגון הפגישה בין נציגי המטה לבין עורכת הדין הרוסייה במגדל טראמפ ביוני 2016. במטה טראמפ מיהרו לגנות את התביעה ולכנות אותה "ניסיון נואש" של הדמוקרטים. "זו תביעת שווא לגבי טענה על קשירת קשר רוסית עמומה שהוגשה על ידי מפלגה דמוקרטית נואשת, בלתי מתפקדת שכמעט לא יכולה לשלם את חובותיה", אמר מנהל המטה, בראד פרסקייל.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ. צילום: רויטרס


בהתפתחות נפרדת, ביום חמישי בלילה פרסמו כלי תקשורת את המזכרים המלאים שכתב מנהל הבולשת לשעבר, ג'יימס קומי, לאחר פגישותיו עם טראמפ, אחרי שהוא העביר את המסמכים לידי ועדות הקונגרס ופרסם אותם בספרו החדש. בין השאר, נטען בהם כי טראמפ הכחיש בתוקף את הטענות בדוח של סוכן הביון הבריטי לשעבר, כריסטופר סטיל, כי הוא ונערות ליווי רוסיות השתינו על מיטה בעת ששהה במלון במוסקבה, ואף סיפר לכאורה כי פוטין אמר לו שלרוסיה יש "כמה מהזונות היפות ביותר בעולם".
 
בנוסף, שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, סיפר ביום שישי כי בשיחה שניהלו טראמפ ופוטין בחודש שעבר, אמר הנשיא האמריקאי לעמיתו הרוסי כי הוא ישמח לראות אותו מבקר בבית הלבן, אולם המתיחות בין המדינות על רקע ההפצצה בסוריה הקפיאה את המהלכים. לברוב ציין כי כעת ממתינים הרוסים לחידוש ההזמנה. "אנחנו רוצים שעמיתינו האמריקאים ידעו שאנחנו לא רוצים לכפות, ואנחנו גם לא רוצים להיות בלתי מנומסים, אבל אחרי שהנשיא טראמפ העלה את ההצעה הזו, אנחנו מחכים שהוא יהפוך אותה למוצקה יותר", אמר.

מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'. צילום: רויטרס
מייסד וויקיליקס, ג'וליאן אסאנג'. צילום: רויטרס

 
בתוך כך, כ-1,500 אנשים נכחו אמש בטקס האשכבה של הגברת הראשונה לשעבר של ארה"ב, ברברה בוש, שנפטרה בגיל 92 ביום חמישי האחרון. הטקס נערך בכנסייה האפיסקופלית ביוסטון. בין המוזמנים היו הזוגות הנשיאותיים לשעבר, בהם ברק ומישל אובמה, ביל והילארי קלינטון והגברת הראשונה הנוכחית, מלאניה טראמפ שצפויה הייתה להשתתף בטקס ללא הנשיא, דונלד טראמפ, שהודיע כי החליט שלא לבוא בשל סידורי האבטחה המוגברים.