יותר מ־2,000 יהודים השתתפו בסוף השבוע בכנס עמותת "לימוד FSU" במרכז הקונגרסים קלזמה במוסקבה, בסימן 70 שנה למדינת ישראל. באירוע היהודי, מהגדולים שהתקיימו במדינות חבר העמים, השתתפו שרת הקליטה סופה לנדבר, שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן, סמנכ"ל משרד החוץ אלכס בן צבי וראש נתיב נטע בריסקין־פלג. בכנס, שכלל כ־350 הרצאות ומפגשים, השתתפו מרצים ממגוון תחומים הקשורים ליהדות, ציונות וישראל, בהם הרב הראשי של יהודי רוסיה ברל לזר, נשיא לימוד FSU אהרון ג. פרנקל, הזמר הרוסי סרגיי נקיטין והסופרת הישראלית דינה רובינה. 



בכנס השתתפה גם מנכ"לית תיאטרון הבימה, אודליה פרידמן, שסיפרה על התיאטרון הלאומי שנוסד לפני 100 שנים במוסקבה. לציון יום ההולדת של הבימה, הגיעו למוסקבה כ־60 שחקנים ואנשי צוות של התיאטרון להעלאת שלושה מופעים. "זוהי התרגשות גדולה", סיפרה פרידמן, "אנו גאים לחזור לכאן, כמי שמממשים את החזון. החלום שהתחיל ברוסיה מתממש על הבמה מדי ערב".



מייסד לימוד FSU, חיים צ'סלר, ציין שמאז תחילת הפעילות של העמותה לפני כ־12 שנה, השתתפו בכנסים שהיא מקיימת בעשר מדינות ברחבי העולם למעלה מ־50 אלף יהודים. "היעד הראשון שלנו הוא לשמור על קשר עם היהודים בתפוצות, וחשוב לנו מאוד גם לחזק את הקשר עם ישראל. מי שמבקש לעלות - אנו מסייעים לו במידע", אמר ל"מעריב־השבוע" והוסיף: "כ־20% מהיהודים שהשתתפו עד היום בכנסים שנערכים ליוצאי חבר המדינות גם בארה"ב, קנדה ואוסטרליה - עלו לישראל".