הסערה נמשכת: היחצ"ן רני רהב, שיצא נגד נטלי פורטמן בטוויטר אמש, תקף את התנהלותה גם הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל, כשאמר כי "הדבר מאוד הכעיס. היא ידעה שהיא צריכה לבוא לישראל כדי לקבל את הפרס. ברגע שהיא מקבלת את הפרס ומודיעה לכל העולם זמן קצר לפני כן שהיא לא מגיעה - זה שערורייה. סטירת הלחי שחטפנו ממנה הייתה מיותרת. אם היא רוצה להביע מחאה זו זכותה המלאה, אבל לשבת בארה"ב ולהגיד 'אני לא באה' זו לא חוכמה".



הוא הסביר כי "את לא יכולה לשבת כשאת נהנית ממנעמי החיים ולהטיף לנו מוסר. מדינת ישראל בוחרת ראש ממשלה פעם בארבע שנים ומחליפים אותו בקלפי. מי את שתסבירי לנו למה את לא באה".



מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר, לעומת זאת, לא הסכים עם רהב: "היא לא באה רק להצטלם ולחייך. אם היא הייתה מגיעה, זה היה אומר שהיא משלימה עם המדיניות הישראלית. היא רואה את המדינה מתאכזרת לפליטים, רואה שחיילים יורים במפגינים, רואה את השחיתות ואמרה שהיא לא ניצבת בהצגה של נתניהו. היא לא מחרימה את ישראל, אלא אומרת: 'תקשיבו לביקורת', ואולי כדאי להקשיב לה במקום ישר לתקוף".



השר שטייניץ: "היא שיחקה ביודעין לידי שונאי ישראל"



שר האנרגיה יובל שטייניץ הצטרף הבוקר אף הוא, בראיון בכאן ב', לביקורת נגד השחקנית הישראלית, שלדבריו, "שיחקה ביודעין לידי שונאי ישראל הגרועים ביותר". מלבד זאת, הוא טען כי המחלוקת סביב טקס הדלקת המשואות "העיבה על האירוע", וכי הוא "התרגש מההחלטה להעניק את פרס ישראל לסופר דוד גרוסמן".



"אני חושב שהיו כמה סרטים טובים שהיא שיחקה בהם, אבל כל זה לא רלוונטי", קבע שטייניץ, שהסביר: "מה שהיא עשתה, זה לשחק, ברצונה או שלא ברצונה, והיא כנראה לא נתנה לזה את הדעת וזה חמור, לידי שונאי ישראל כמו ברגותי שכבר ברך אותה על דבריה. זה ממש לשחק לידי אלו ששואפים להשמיד אותנו, האנטישמים הכי גדולים במזרח התיכון". 



פורטמן. צילום: רויטרס
פורטמן. צילום: רויטרס



"אני חושב שהתגובה הרשמית של הליכוד בנושא קצת מפספסת את העיקר. הצביעות היא הדבר החשוב פה. נתניהו ראש ממשלת ישראל, בין אם אתה מסכים איתו או לא, ולהחרים טקס מכיוון שהוא אמור להשתתף בו - זה למעשה החרמת מדינת ישראל", המשיך השר, והוסיף: "אם היא הייתה מגיעה לטקס ומותחת ביקורת על ישראל ורה"מ, זה לגיטימי. אבל להחרים טקס בישראל בגלל שראש הממשלה או שר מסוים משתתף בו, זה בושה. אם היא הייתה מגיעה ומביעה את דעתה - זו זכותה. היא פעלה ללא זהירות נדרשה וביודעין תחמושת לשונאי ישראל הגדולים ביותר". 



על חיסולו של המהנדס הפלסטיני במלזיה, אמר: "שמעתי על האירוע מהתקשורת, ולכן אין לי שום כוונה להתייחס אליו ספציפית. אני יכול לומר באופן כללי, בלי קשר אליו, כי במלחמה בטרור הכלל ההכרחי הוא 'הבא להורגך - השכם להורגו'. אני לא התעוררתי הבוקר ורצתי לשאול מישהו מי אחראי לפעולה הזו". 



בתוך כך, טען הח"כ מהליכוד כי המחלוקת בין רה"מ ליו"ר הכנסת העיבה טקס הדלקת המשואות: "חבל שהייתה מחלוקת שלא הסתיימה מראש באופן פחות מוחצן, סביב טקס הדלקת המשואות, אבל בסוף היה לנו יום עצמאות שמח, וחגיגות 70 שגרמו לעם ישראל להסתכל אחורה בגאווה וקדימה בתקווה. אני לא חושב שלמישהו היה נח מהמחלוקת סביב הטקס, ואני חושב שהאירוע הזה קצת העיב - איש לא מאושר מהריב או הוויכוח הזה שיצא החוצה. עם זאת, אני יכול לומר כאדם קרוב לראש הממשלה, שהוא מתנהל בתבונה מול האתגרים הביטחוניים והכלכליים של ישראל".



עם זאת, ציין כי "זה לא יפגע בליכוד, כשמסתכלים על הליכוד ונתניהו מסתכלים על כושר המנהיגות שלו, במיוחד בסיטואציה המאוד בעייתית של המזרח התיכון כולו, שמשליך גם על ישראל". 



"לא הייתי בטקס הדלקת המשואות השנה. מהמעט שראיתי, חשבתי שהטקס מאוד מרשים. שמחתי מאוד על הזכייה של דוד לוי ודוד גרוסמן בפרס. הנאום של מרים פרץ, לדעתי, לא השאיר עין יבשה".