נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה היום (ראשון) לפרק את קבוצת יורוקום, שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ' תוך עשרה ימים. ההחלטה של השופט אורנשטיין באה בעקבות העבודה שליורוקום חובות בסך 1.5 מיליארד שקלים, מתוכם כמיליארד לבנקים.



בעקבות הודעת בית המשפט הופסק המסחר במניות החברות של קבוצת יורוקום, בהן בזק, בזק בינלאומי, בי קומיוניקיישנס וחלל תקשורת. בהודעת הבורסה נאמר כי עקב פרסומים בתקשורת בדבר מתן צו פירוק ליורוקום, הופסק המסחר בניירות הערך של החברות שבנדון.



בית המשפט מינה את כונס הנכסים הרשמי למפרק זמני של יורוקום תקשורת ואילו עורכי הדין של הבנקים הנושים מונו למנהלים מיוחדים של החברה אשר יצטרכו להגיש דוח ראשון על מצב החברה עד סוף חודש מאי. עו"ד חגי אולמן מונה לכונס נכסים של חברת יורוקום נדל"ן, ששולטת גם בחלל תקשורת.



בקשת הפירוק של יורוקום הוגשה על ידי הבנקים לפני ארבעה חודשים, לאחר שבחרה לא עמדה בפירעון חובותיה במשך למעלה משלוש שנים. קבוצת התקשורת חייבת לבנק דיסקונט 480 מיליון שקלים, כ-360 מליון לפועלים וכ-145 מיליון שקלים. 



שמו של אלוביץ' עלה לכותרות בשנה האחרונה במספר הקשרים. תחילה בהקשר לחקירת בזק, שעניינה עסקאות בעלי עניין בין בזק ליס ובין יס לחלל תקשורת, כולן בשליטת אלוביץ'. פרשה נוספת בה נקשר שמו של אלוביץ' פרשת הדלפות מסמכים פנימיים של משרד התקשורת לגורמים בבזק, בהם אלוביץ' ומנכ"לית החברה סטלה הנדלר. 



הפרשה האחרונה היא פרשת אתר וואלה, שגם הוא נמצא בבעלות אלוביץ', ועניינה לחצים שהפעילה לכאורה משפחת נתניהו על אלוביץ' על מנת שידאג לכותרות חיוביות עליהם באתר.