נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ושר החינוך נפתלי בנט, השיקו הבוקר (שני) את "מסע תקווה ישראלית" לצוותי חינוך. במסגרתו יצאו אנשי חינוך למסע בן שלושה ימים, שהתחיל בבית הנשיא בירושלים ויעבור בין היתר בבני ברק – בישיבת פונוביץ' ובמפעל החסד עזר מציון, בכפר קאסם – באזור התעשייה המשותף לכפר קאסם וראש העין, במגדל העמק - במרכז הצעירים, כשהדגש יושם על ארבעת המגזרים בחברה הישראלית: דתיים, חילוניים, ערבים וחרדים.



נשיא המדינה אמר כי "מסע תקווה ישראלית הוא רק כלי אחד, אפשרות אחת, לחוות ולהכיר את החברה הישראלית ואת האתגר הגדול המונח לפתחנו בשבעים השנים הבאות. אני מקווה שבעקבותיו יבואו נוספים, ושקרוב מאוד היום שבו מפגש עם החברה הישראלית יהיה חלק מהכשרת היסוד ומהפיתוח המקצועי של כל מנהלת בית ספר, של כל מפקח, של כל מורה ומורה בישראל".



שר החינוך הדגיש כי ״האתגר הגדול שלנו במדינת ישראל הוא לייצר אתוס ישראלי משותף. אנו משפחה אחת, עם ריבוי דעות ועמדות, זה כל היופי. לפני כמה ימים, בנאומי בטקס פרס ישראל, נתתי הבטחה לקדם את האחדות בעם, והיום תחילת הפירעון. עלינו להבין כי אם לא נהיה מאוחדים - פשוט לא נהיה. כאומת הסטארט אפ, עלינו לעודד את הויכוח, לא לפחד, להתייחס לגופו של טיעון ולא של טוען, ולדעת להקשיב".



מדובר על תוכנית המשותפת לבית הנשיא, משרד החינוך ופורום דב לאוטמן למדיניות החינוך, כשמטרתה להעמיק בסוגיית השותפות בין המגזרים בחברה הישראלית. כרגע המסע יפעל במתכונת פיילוט במסגרתו ישתתפו 20 קבוצות כולל מפקחים, מנהלי בתי ספר, מורות ומורים מארבעת מגזרי החינוך ובהמשך מתוכננת התוכנית להתרחב למאות בתי ספר נוספים.