שיא תפיסות סמים ליום אחד נרשם אתמול בנמל התעופה בן גוריון: 38 משלוחי סמים נתפסו אתמול בפעילות של כלבני יחידת הסמים של המכס ברשות המסים. ניסיונות ההברחה של עשרות משלוחי הסמים התבצעו ממדינות זרות באמצעות משלוחי דואר בינלאומי דרך נמל התעופה. מדובר בשיא תפיסות ליום אחד ובפעילות משמעותית וגדולה שהתבצעה אתמול בנתב"ג.



במסגרת הפעילות נתפסו, בין השאר: מאות זרעי קנאביס, קוקאין, MDMA, מתאמפטמין, טבליות XTC, קנאביס, סמים מעוצבים, מאות קפסולות של שמן חשיש, מעל חצי קילו תה קנאביס, 1000 בולי LSD, קקטוס (מסקלין) ועוד. מרבית התפיסות הינן בדואר שהגיע מהולנד והשאר הגיע בדואר מספרד.

רשות המסים האמונה על מניעת הברחות סמים לארץ, פועלת בנושא בשתי זרועות. האחת היא יחידת הכלבנים, כאשר העובדים המשרתים ביחידה מקבלים עם גיוסם הכשרה מיוחדת, בפיקוח ארגון המכס העולמי. לחטיבת החקירות ברשות המסים שלוש כלביות, כאשר לאחרונה הסתיימה בניית כלבייה בחיפה. כמו כן, מתוכננת בנייה של כלבייה חדשה במעבר הגבול בנהר הירדן והרחבה של הכלבייה המרכזית במרכז הארץ.


נתב"ג, ארכיון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
נתב"ג, ארכיון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 
כמו כן, פועלת רשות המסים למניעת הברחות סמים באמצעות יחידות יס"מ (סמים ומכס) של המכס שעוסקות באיתור ובתפיסת חומרים החשודים כסמים בכל מעברי הגבול בישראל. הפעילות מתבצעת תוך שיתוף פעולה עם יחידת הכלבנים גם באולמות נוסעים ובמחסני בלדרות ודואר, ובנמלים הימיים (כולל במכולות). תפיסות רבות הובילו לכתבי אישום ולגזרי דין חמורים, כולל איתור מעבדות ואתרי גידול מריחואנה רבים בישראל.