האם הנאום של ראש הממשלה נתניהו בטקס הדלקת המשואות, שעורר סערה גדולה בעקבות התקרית עם יו"ר הכנסת אדלשטיין, עזר לו מבחינה אלקטורלית? ממש לא בטוח. סקר שפורסם הערב (שני) ב"החדשות" קובע: הליכוד נחלש, בעוד מי שמסתמנת כהפתעת הבחירות הבאות - ח"כ אורלי לוי, ממשיכה להתחזק.

לפי הסקר, שנערך על ידי יואל גבע ומינה צמח במכון המחקר מדגם, הליכוד יורד ל-28 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד עם 20, הרשימה המשותפת - 12, הבית היהודי - 10, המחנה הציוני - 14, כולנו של משה כחלון  עם 6 מנדטים, ישראל ביתנו - 5, מרצ  עם היו"ר החדשה תמר זנדברג עם 6, ורשימה ברשות אורלי לוי אבקסיס, שממיכה להסתמן כהפתעת הבחירות הבאות, עם מספר מדהים של 8 מנדטים. ש"ס ממשיכה לגרד את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואילו יהדות התורה עם 7. 

עוד אין שם למפלגה - אבל מנדטים כבר יש. לוי אבקסיס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
עוד אין שם למפלגה - אבל מנדטים כבר יש. לוי אבקסיס. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד נשאלו המשתתפים בסקר, האם טקס הדלקת המשואות היה ממלכתי או פוליטי. 43% השיבו שהיה פוליטי, 36% ממלכתי. בנוגע לתפקודו של מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך, השיבו 49% שהם מרוצים מתפקודו ורק 22% השיבו שהם לא מרוצים. 

לפני כשבוע, בצל משבר פסקת ההתגברות, המתיחות מול איראן בסוריה וההתפתחויות האחרונות בחקירותיו של ראש הממשלה  בנימין נתניהו, פורסם סקר של ערוץ הכנסת, שנערך על ידי "פנאל פוליטיקס", והצביע על תמיכה משמעותית של הציבור בליכוד, שזוכה ל-29 מנדטים, בעוד שמפלגת יש עתיד, בראשות חבר הכנסת יאיר לפיד, מקבלת 20 מנדטים בלבד. 



נתון מפתיע הוא התחזקותה של מפלגת הבית היהודי, שזוכה ל-12 מנדטים בסקר וחולפת על פני המחנה הציוני, בראשות אבי גבאי, שמקבלת עשרה מנדטים בלבד, על פי המדגם, ועוברת גם את הרשימה המשותפת, שיורדת ל-11 מנדטים. 



בחלק התחתון של מפת המנדטים נמצאה מפלגת כולנו, בראשות שר האוצר משה כחלון, שהתייצבה על תשעה מנדטים, ואחריה יהדות התורה עם שבעה מנדטים, מרצ, בראשות היו"ר החדשה תמר זנדברג, גם כן הייתה עם שבעה מנדטים. 



מי שהצליחה שוב לעבור את אחוז החסימה, ומסתמנת כהפתעה עד כה, היא מפלגתה החדשה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, שזכתה לחמישה מנדטים, מספר דומה לזה שקיבלו ישראל ביתנו וש"ס.