השגריר הפלסטיני במלזיה, ד"ר אנואר אל-אגא, אמר היום (שלישי) לרדיו המלזי "ברנמה", כי "החזרת גופתו של ד"ר פאדי אל בטאש, מרצה פלסטיני ואימאם שנורה למוות בשבת לפנות בוקר, אל רצועת עזה צפויה להיות תוך 24 שעות". השגריר חשף כי "ההתפתחות האחרונה היא על בסיס המגעים המתמשכים עם כמה גורמים במצרים, ובכלל זה בעניין המעבר של משפחתו לרצועת עזה".
הוא הסביר: "התחלתי ביום שני לתקשר עם גורמים שונים במצרים דרך שגרירות מצרים בקואלה לומפור, וכן באמצעות שגרירות פלסטין בקהיר". דברי השגריר צוטטו בעיתון המקומי "ניו סטראיט טיימס": "הם אמרו לי שהם נמצאים בעיצומו של תהליך להעברת הגופה". לדבריו, "היום או מחר יתקבל האישור להעביר את הגופה", אמר השגריר הפלסטיני. "אני בטוח כי הצד המצרי ישתף פעולה באופן מלא בתהליך החזרת הגופה, ומקווה כי בקרוב נעדכן, שכן הזמנו כבר כרטיסי טיסה לבני משפחתו של ד"ר אלבטש", סיכם.
יש לציין, כי המשטרה המקומות פרסמה אתמול את הקלסתרונים של שני חשודים בהתנקשות בחייו של אל בטאש. תמונותיהם הועברו לכל מעברי הגבול של מלזיה. השגריר הפלסטיני שיבח את "העבודה המקצועית מאוד של הרשויות במלזיה", והדגיש כי "יש לנו אמון מלא בהם. קצין השגרירות שלנו נמצא גם בקשר עם רשויות מלזיה ומקבל עדכונים שוטפים על החקירה". הצהרתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן שפנה לשלטונות מצרים כדי למנוע העברת הגופה, מקבלת כותרות ראשיות לא רק בתקשורת הערבית, אלא גם בתקשורת המלזית. בתוך כך, עיתון אל-קודס דיווח כי משרד הבריאות המלזי העביר למשטרת מלזיה את דו"ח נתיחת גופתו של פאדי אל-בטש.