טרגדיה בצפון: פעוט כבן שנתיים אותר היום (שלישי) ברכסים שליד חיפה. לאחר שככל הנראה שהה זמן ממשוך בתוך רכב סגור. כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו בתום מאמצי החייאה. 



נפתלי רוטנברג, מנהל סניפי איחוד הצלה כרמל מסר: "למרבה הצער נקבע מותו של פעוט כבן שנתיים שלפי דיווחי עוברי אורח שהה ברכב זמן ממושך. חשוב להפיק לקחים ממקרה מצער זה ולפקוח עין גם ברכבים חונים. כמו כן לא להשאיר ילדים ופעוטות ללא השגחה בכלי רכב אפילו לא לרגע".



חובש רפואת חירום במד"א חיים אטיה סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי בסמוך לרכב את הפעוט מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה שכשהוא חם מאוד למגע. סיפרו לי שהוא שהה מספר שעות ברכב הסגור. ביצענו בו פעולות החייאה, אבל הוא היה עם סימני מכת חום ולא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו ע"י פראמדיק של מד"א". 



מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2018-2008 אירעו 661 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או של הילכדות/נעילה ברכב. 30 מן המקרים הללו הסתיימו במות הילד. השנה מתו כבר שלושה ילדים מהשארה או הילכדות ברכב, כמו בכל השנה שעברה.
 
אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", אמרה כי "לא חלפו ארבעה חודשים מתחילת השנה וכבר אנו מונים שלושה מקרי מוות שניתן היה למנוע. שכחה ברכב זאת טרגדיה נוראית וחשוב מאוד לזכור כי האירוע הזה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. אנו קוראים לציבור ההורים, בייחוד עכשיו עם עליית הטמפרטורות, להבין כי חייבים לנקוט אמצעי בטיחות על מנת למנוע את המקרה הבא".