אחרי הביקורת: פייסבוק פרסמה היום (שלישי) את הכללים הקובעים אילו תכנים יתפרסמו ואילו יוסרו, וציינה כי בפעם הראשונה תאפשר לאנשים לערער על הסרת תכנים ספציפיים. בפוסט שפרסמה מוניקה ביקרט, סגנית נשיא לניהול מדיניות גלובלית ברשת החברתית, היא מפרטת את הקווים המנחים הפנימיים לאכיפת "כללי הקהילה" של פייסבוק. היא כתבה: "במשך שנים היו לנו 'כללי קהילה' שמסבירים מה מותר לפרסם ומה יוסר. במידה ומשתמש שתוכן שהעלה הוסר, חושב שעשינו טעות בשיקול הדעת שלנו, הוא יוכל לערער ולבקש חוות דעת נוספת על הפרסום המדובר. עוד נכתב בפוסט שפורסם בבלוג הרשמי של החברה כי ההחלטה לפרסם את הקווים המנחים נתקבלה משתי סיבות. 



"הסיבה הראשונה היא שכך אנשים יוכלו להבין איפה אנחנו מותחים את הקו בנוגע למקרים וסוגיות שונות. הסיבה השנייה היא שהדבר יקל על כולם, בין היתר על מומחים מתחומים שונים לתת לנו משוב שיוביל לשיפור הקווים המנחים וההחלטות שלנו". לדבריה, הכללים מתפתחים הן על בסיס משוב זה והן על בסיס שינויים שחלים בנורמות חברתיות ובשפה.

"הדברים שלא השתנו ולא עומדים להשתנות הם עקרונות היסוד של ביטחון, ביטוי אישי והוגנות, עליהם כללי הקהילה מבוססים. לפני שאנשים מתחילים בשיחה או יוצרים קשר עם אחרים אנשים קודם כל צריכים לדעת שהם בטוחים", הסבירה, "בנוסף, פייסבוק צריכה להיות מקום בו אנשים יכולים להביע את דעתם בחופשיות, גם אם יהיו אנשים שיתנגדו לדעות אלו. הדבר יכול להיות מאתגר בהתחשב בגלובליות של השירות שלנו, ולכן הוגנות היא עיקרון כה חשוב: אנו שואפים להחיל כללים אלו באופן עקבי והוגן על כל הקהילות והתרבויות".
ביקרט ציינה כי "והאכיפה שלנו אינה מושלמת". היא הסבירה את אופן האכיפה וכיצד התכנים נבדקים: אנו משלבים בין בינה מלאכותית ודיווחים של אנשים על פוסטים, תמונות וכל תוכן אחר, שכנראה מפרים את "כללי הקהילה". דיווחים אלה נבדקים על-ידי צוות ייעודי שפועל 24/7 ביותר מ-40 שפות. נכון להיום הצוות כולל 7,500 בודקי תוכן. "ישנם מקרים בהם אנו טועים בגלל שהכללים שלנו לא מספיק ברורים לבודקי התוכן, וכאשר זה קורה אנו פועלים לסגור פערים אלו. עם זאת, לעתים יותר קרובות, הטעויות נעשות משום שהתהליכים שלנו מערבים אנשים ואנשים עלולים לטעות", כתבה.

היא הסבירה בפרסום כי בשנה הקרובה תורחב אפשרות הערעור על ההחלטות שמתקבלות. כצעד ראשון, מושקת אופציית ערעור על פוסטים שהוסרו בשל עירום, פעילות מינית, דיבור שנאה ואלימות גרפית. כך התהליך יעבוד: אם התמונה, הוידאו או הפוסט של בעל חשבון הוסרו בגלל שהם מפרים את כללי הקהילה תינתן לו האפשרות לבקש בדיקה חוזרת, שתתבצע על ידי אדם, על פי רוב תוך 24 שעות. אם עשינו טעות נודיע על כך למערער והפוסט, התמונה או כל תוכן אחר יוחזרו.
"אנו עובדים להרחיב תהליך זה כך שיתמוך בעוד סוגים של הפרות כדי לתת לאנשים לספק לנו קונטקסט רחב יותר שיסייע לנו לקבל את ההחלטה הנכונה. בנוסף, יתאפשר לערער גם על תוכן שדווח לנו ולא הוסר".