ועידת מפלגת העבודה, שהתכנסה הערב (שלישי) בתל אביב, אשרה את הודעת יו"ר העבודה והמחנה הציוני, אבי גבאי, על מחויבותה של המפלגה להיפרד מהפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות. "כשמרכז הליכוד מספח, אנחנו מתחייבים כאן היום לפתרון שתי המדינות עם מחויבות ברורה להיפרדות מהפלסטינים. מדינה יהודית ודמוקרטית בטוחה לצד מדינה פלסטינית מפורזת תוך שמירה על הרוב היהודי", אמר גבאי.



"אחרי עשור של תעתועים, החלופות המדיניות היום ברורות מאי פעם: מצד אחד נתניהו וממשלת הימין עם חלומות סיפוח מסוכנים עם מיליוני פלסטינים בשטחי ישראל, ומצד שני אנחנו, מפלגת העבודה וסיעת המחנה הציוני, עם מחויבות ברורה להיפרדות על בסיס עיקרון שתי מדינות לשתי עמים. מדינת ישראל: חזקה, יהודית ודמוקרטית, כשלצידה מדינה פלסטינית מפורזת. כאשר האחריות הביטחונית בין הים לבין הירדן היא בידינו", אמר.



יו"ר העבודה התייחס בנאומו גם ל"מתקפה על הדמוקרטיה ובית המשפט העליון", וקרא לציבור להגיע במוצאי שבת להפגנה בתל אביב: "אחרי ההפגנה המוצלחת בשבת שעברה בירושלים, במוצאי השבת הקרובה נגיע גם לתל אביב, נחזק את האזרחים שמגנים על בית המשפט, ויחד נילחם על הדמוקרטיה שלנו".



אבי גבאי עם אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני
אבי גבאי עם אהוד ברק. צילום: אבשלום ששוני



הוא הוסיף כי "את המאבק שלנו אנחנו לא מנהלים רק בחזית המדינית, אלא בכל הקשור בשימור אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אנחנו מנהלים מאבק עיקש ביוזמות המסוכנות של הממשלה בנושא בית המשפט העליון. ואנחנו אומרים בקול רם: לא ניתן לממשלה לחרב את היסודות של מה שבנינו כאן. אנחנו נילחם על הדמוקרטיה".



מלבד זאת, בוועידה הוענקו תעודות הוקרה לכמה מוותיקיה, ביניהם ח"כ לשעבר עוזי ברעם. בין הבאים לכינוס הערב היה גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.



יו"ר המשמרת הצעירה של המפלגה, יעל סיני, נשאה נאום ביקורתי בו אמרה: "חברי וחברות כנסת התרגלו שאפשר לשסות אותנו אחד בשני. לסגור דרכנו חשבונות פוליטיים. לנזוף בנו או פשוט להתעלם. מתי בפעם האחרונה חשבתם ללמד את הצעירים ולגדל אותם להיות הדור הבא של המפלגה. מתי בפעם האחרונה ראיתם בנו יותר מחיילים קטנים, כאלה שאפשר לשלוח עם דוכנים ושלטים לצמתים, לגשרים ולרחובות? מתי ראיתם בנו בכנות את העתיד? חברות וחברים, שכחנו את האמת שלנו".



"אנחנו", המשיכה, "המפלגה שעל דגלה חרותה המילה אמת. אנחנו, המפלגה שחלוציה מדור המייסדים הקריבו והקדישו את חייהם מתוך ציונות להקמה והגשמה של מדינה. בשם כל הצעירים אני דורשת לדעת - איפה כל זה היום? מה עתידה של מפלגת העבודה?".