ראש הממשלה בנימין נתניהו ומתאם השבויים והנעדרים ירון בלום, נפגשו היום (רביעי) עם בני משפחתו של האזרח החטוף, אברה מנגיסטו, שחצה את הגבול ונמצא בשבי חמאס כבר 1326 ימים. הפגישה התקיימה כחלק מהקשר השוטף שמקיים ראש הממשלה עם משפחות החיילים והאזרחים המוחזקים בידי חמאס, ובמסגרתה, עדכן ראש הממשלה על המהלכים הדיפלומטיים, החשאיים והגלויים במטרה להשיב את חיילי צה"ל והאזרחים משבי חמאס. בפגישה השתתפו גם נציגים מצוותו של בלום, שכולל גם את נציגי זרועות הביטחון.
כזכור, משפחתו של מנגיסטו מתחה ביקורת חריפה מאוד על התנהלות הממשלה בכל הקשור להחזרת בנם, ואף הקימו אוהל מחאה, בו הם יושבים בחודשים האחרונים. בני המשפחה טענו כי אברה צריך להיות מוחרג מהמשוואה של החיילים והחטופים בגלל מצבו, וביקשו כי יתבצע מהלך על ידי ארגוני זכויות האדם וכי "הלחץ הציבורי ואזכור שמו של בנם, יהיה הרבה יותר מסיבי".

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, התראיין לאחר הפגישה ואמר: "הפגישה הייתה מאוד חשובה, עדכנו אותנו בדברים חדשים שמתפתחים, אבל אנחנו מתכננים להמשיך ולשבת כאן, עד שנראה מעשים וצעדים שיקרו. דרשנו מספר דברים- שנתניהו ייצא בהצהרה גלויה שיש פה אזרח עם מצב נפשי לא טוב, ושיש להחזיר אותו הביתה. הגיע הזמן להפעיל לחץ על הארגונים ההומניטריים. ביקשנו מראש הממשלה שבכל הזדמנות שיש לו, שיזכיר את השם אברה". 


עוד הוסיף מנגיסטו: "הממשלה צריכה לצאת בראש מורם ולהגיד את זה בראש מורם. לצערי, אני לא אשלה את עצמי, זה מאבק ארוך, אבל מאז שהמאהל נפתח יש הזדהות של הציבור. הפגישה האחרונה הייתה לפני מספר חודשים, ואנחנו שמחים שסוף סוף נפגשנו שוב. לצערי, אין חדש, אבל זה משמח אותנו כי אין מידע סותר שאברה נכנס חי לעזה, ומערכת הביטחון ידעה שהוא מוחזק בידיהם, אז יש תקווה. יש הרבה התפתחויות באזור, שעשויות להחזיר את השבויים והנעדרים".