אחד ההרכבים היותר מדוברים ביותר בארץ ובחו"ל בשנים האחרונות בסצינת המוזיקה האלקטרונית הוא "גארדן סיטי מובמנט" התל־אביבי, שהוקם באוקטובר 2013 וכבר הספיק להוציא מיני־אלבומים שהצליחו מאוד באירופה, הופיע בפסטיבלים נחשבים, בהם "פרימוורה", "פוקלפופ" ו"גלאסטנברי" והפך לאחד המסקרנים בסביבה.



יואב סער, רועי אביטל ויוני שרוני הם שלושת הישראלים שמהווים את ההרכב. "יואב ואני הכרנו לפני הרבה שנים בלהקה משותפת", משחזר אביטל. "עברנו הרבה ולמדנו הרבה יחד. כשהלהקה התפרקה, הרגשנו שצריך להמשיך, ושנינו התחלנו ליצור יחד. עשינו כמה דברים מעולים, אבל רצינו להוסיף טקסטים לעניין. אז נפגשנו עם יואב ועשינו כמה סשנים, שלחנו סקיצות לאנובה (לייבל התקליטים), גם הם מאוד התלהבו וכך התגבשנו מהר מאוד ללהקה".



עד היום הוציא ההרכב שלושה מיני־ אלבומים ואף קצר פרסים: ב־2014 זכה הקליפ לסינגל Move On בתואר קליפ השנה של MTV ישראל, וב־2016 זכה ההרכב בפרס היוקרתי של MTV ישראל בקטגוריית הלוויין וצבר מיליוני צפיות ביוטיוב וברשתות החברתיות.





"אני מעדיף להימנע מהגדרות או לפחות מנסה לא להכניס את מה שאני יוצר לתוך תבניות", אומר אביטל. "הכיף ביצירה המשותפת של שלושתנו הוא שמעולם לא לקחנו החלטה ג'נרית כלשהי".



בימים אלה מוציא ההרכב אלבום בכורה ראשון, Apollonia, המונה 18 רצועות בשלל הגוונים והסגנונות המוזיקליים, עם טביעת חותמם של השלושה. "זהו האלבום המלא הראשון שלנו, שעליו עבדנו כשנה וחצי. הוא התחיל בנקודה מסוימת, הגיע לקיר, הקיר נפרץ ומשם הלך למקום שאותו אתם יכולים לשמוע היום", מסביר שרוני. "הוא מהווה המשך התפתחותי של היצירה שלנו - הפקתית וטקסטואלית. אנחנו מסתכלים עליו כעל מסע. זו לא אסופת שירים, אלא יצירה שבאה להעביר תחושה. אם מתייחסים לשם Apollonia, יש לא מעט פירושים, אבל הפעם נלך על אחד המקומות הכי יפים במרכז, חוף אפולוניה, המחבר בין הרצליה לארסוף".



עד כמה הישראליות השפיעה על היצירה שלכם?
רועי: "על פניו, בדנ"א המוזיקלי אנחנו להקה מאוד לא ישראלית. ההשראות והרפרנסים לא מגיעים מכאן. לפחות לא באופן מודע. אבל עם הזמן ראיתי שאנחנו עושים בחירות שכן מחוברות למקום וזה עשה לנו טוב. סאונדים אתניים - עוד, סאז, בוזוקי וכדומה - מצאו את דרכם לתוך השירים שלנו, וזה נעים וטבעי".




האמנתם שתצליחו כל כך?
יואב סער: "ממש לא. כשיצרנו את האי־פי הראשון, לא חשבנו שיקרה מה שקרה. עד היום, בכל פעם שמזהים אותנו, כשכותבים לנו דברים מרגשים בפייסבוק או כשאנחנו מגיעים להופעות בחו"ל ומגיע קהל, אנחנו ממש לא לוקחים את זה כמובן מאליו; זה רק מדרבן אותנו לעבוד יותר קשה, להגיע למקומות יותר גבוהים ולהגשים את החלומות שלנו".

מה יהיה במופע ההשקה?
"המופע יכלול הרבה שירים מהאלבום החדש, רביעיית כלי מיתר מצוינת וכמובן אותנו". 

"גארדן סיטי מובמנט" – השקת האלבום, 28 באפריל, מוצאי שבת, 22:00, מועדון בארבי, תל אביב