אקלים כדור הארץ משתגע ומקומה של ישראל לא נפקד. החזאים חוזרים ומדגישים כי גשמי אביב עוצמתיים הם לא תופעה נדירה, על אף היותה הפעם קיצונית. בכל מקרה, לכל מי שדואג – הקיץ יגיע והוא יהיה חם, מאוד חם, ורוב הסיכויים שהוא גם ישבור את שיאי קודמיו, כמו מדי שנה במקומות רבים בעולם.



לכל מי ששמח על הגשם הנוכחי – זה מעט מדי ומאוחר מדי. ישראל מסיימת שנת בצורת הידרולוגית חמישית והגשם הנוכחי לא ישנה את זה. להבדיל מבצורת מטאורולוגית, הנקבעת על פי כמויות הגשם, בצורת הידרולוגית נמדדת במאגרי המים - ומצבם של המאגרים בישראל חמור עד כדי כך שגם הסופה האביבית הנוכחית כבר לא תשנה אותו.



המגמה הכללית באזורנו ובכלל היא חד־כיוונית - של התייבשות והתחממות כתוצאה מעליית הטמפרטורה הממוצעת בעולם, בשל הפיכת השמיכה המגינה עלינו מהחלל החיצון, האטמוספרה, לצפופת גזים מחניקים שכולאים את חום השמש קרוב אלינו ולא יכולים לשחרר אותו לחלל.



האדם לא עובר בקצב משביע רצון לאנרגיה ירוקה מאור השמש, הרוח והמים, למכוניות ולתעשיות ירוקות מונעות דלקים ירוקים או חשמל, ולחשמל ירוק. התוצאה, לפחות בישראל, היא חורף קצר ויבש שמלווה בתופעות קיצוניות, עונות מעבר משוגעות וקיץ ארוך וקיצוני משנה לשנה.



מחר ייצאו כל התנועות הסביבתיות בישראל ל"מצעד האקלים" שייערך בתל אביב במקביל לערים רבות אחרות בעולם השבוע. המצעד יתקיים תחת הקריאה לממשלה ולנו האזרחים – לשמור על מה שנשאר מהעולם שלנו, שזוכר כל נזק שאנחנו גורמים לו ו"מתנקם" בחזרה.