הסתדרות המורים הכריזה הבוקר (חמישי) על סכסוך עבודה, שיכנס לתוקפו בחודש הבא ב-11.5 בגני הילדים ובכיתות א'-ב', לאחר שבשבוע שעבר הודיע משרד הבריאות על כוונתו לבטל סייעות רפואיות לילדים הסובלים מאלרגיות. בתחילת השבוע איימו בהסתדרות כי "אם סגן שר הבריאות ליצמן ידבוק בהתנהלותו החד צדדית נאלץ להכריז על סכסוך עבודה, עיצומים והשבתה של המערכת" והיום החליטו כאמור לפעול נגד החלטתו.



לפי ההנחיה החדשה של משרד הבריאות, יבוטלו תקני הסייעות הרפואיות לילדים בגני הילדים ובכיתות א'-ב' הסובלים מאלרגיה מסכנת חיים והפתרון שהמשרד מציע במקום הוא שהאחריות על ילדים אלה תועבר לצוותים החינוכיים. אותם הצוותים יהיו אמונים על קיום אזורים סטריליים עבור הילדים ובמידת הצורך יהיו אחראים על מתן זריקות וטיפול תרופתי. בהסתדרות המורים דורשים לבטל את העברת האחריות לעובדי ההוראה וקוראים בנוסף להשיב את השירות של אחיות בתי הספר.



בהסתדרות המורים מסרו הבוקר כי "משרדי הבריאות והחינוך מנסים לחסוך כסף על גבם של ילדים שסובלים מאלרגיות מסכנות חיים. זו שערורייה ואנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על הילדים האלה". עוד מסרו כי "תמוהה שתיקתו של השר בנט, שנותן ידו לפגיעה חמורה בילדים ובעובדי ההוראה".



מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דויד, שלחה אתמול מכתב לשר החינוך, נפתלי בנט ובו כתבה כי ''לא נסכים לקבל מציאות שבה החלטות שמסכנות את חיי הילדים ומשפיעות על הגדרת התפקיד והאחריות שמוטלת על עובדי הוראה, יתקבלו ויוצאו אל הפועל ללא תיאום ושיח. אני קוראת לך להביע את עמדתך בסוגיה, לעמוד כפי שמצופה משר חינוך במדינת ישראל לצד עובדי הוראה והילדים ולא לתת הסכמתך לצעדים חד צדדיים אלה שמוביל סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן".



עמותת יה"ל, העמותה לאלרגיות מזון, מסרה בעקבות הכרזת סכסוך העבודה כי "החלטת משרד החינוך הנתמכת על ידי משרד החינוך, לביטול הסייעות לילדים האלרגים, מובילה ללא כל ספק להפקרת הילדים האלרגים במערכת החינוך. לא נשב מנגד ונחכה שיקרה אסון. מדובר בהחלטה שמסכנת את חיי הילדים שלנו. ככל שלא תשתנה ההחלטה ההזויה הזו וככל שמשרד הבריאות והחינוך לא יחזרו בהם, לא נוכל לשלוח את ילדינו למסגרות החינוך. לילדים שלנו מגיעה הזכות הבסיסית לחינוך כפי שמגיעה לכל ילד. אנחנו מצפים משר החינוך לקחת אחריות על הילדים שלנו".