יש מקום אחד שבו הדיון אם הגודל קובע או לא אינו רלוונטי. כשזה נוגע לגיבורי־על, הגודל כן קובע, ובגדול. ככל שיש בו יותר דמויות מוכרות וכוכבים גדולים, סצינות מתח עם פיצוצים מרהיבים, בדיחות פנימיות וקווי עלילה הממשיכים סרטים קודמים, ככל שהזמן שהושקע בו ארוך – ובעיקר ככל שהר הדולרים שנשפכו עליו גבוה – ככה יותר טוב.



הסרט “הנוקמים: מלחמת האינסוף" עולה אצלנו הערב, ובמקביל בארצות הברית, והשמועות אומרות שנדרשו בין 300 ל־400 מיליון דולר כדי ליצור אותו. אם לשפוט לפי התקציב של סרטי “הנוקמים" הקודמים, שעמד על כ־200 מיליון דולר, מישהו קצת יצא מגדרו הפעם.



זה לא זול, מתברר, לתחזק קאסט מרשים עם כוכבים כמו סקרלט ג'והנסון, כריס המסוורת' רוברט דאוני ג'וניור, בנדיקט קמברבץ', ווין דיזל, בניסיו דל טורו, כריס אוונס, בראדלי קופר וגווינת' פאלטרו. תוסיפו לזה את השימוש הנרחב באפקטים וגרפיקה ממוחשבת, ופתאום 400 מיליון דולר נשמעים כמו תקציב סביר לחלוטין.





המשמעות של הסכום הזה היא ש"הנוקמים: מלחמת האינסוף" עומד לשבור את השיא של הסרט היקר ביותר שהופק אי פעם, ולהדיח את “שודדי הקאריביים: זרמים זרים" למקום השני. הסרט הרביעי בסדרת הפיראטים, שהציגה לראשונה את ג'וני דפ עם אייליינר, מדלג על הבלאק פרל, עלה לדיסני 378.5 מיליון דולר.



גם אם “הנוקמים: מלחמת האינסוף" ישבור את השיא של "שודדי הקאריביים", ספק אם הוא יחזיק בו לאורך זמן. דיסני שפכו לא מעט כסף על הסרט החדש בסדרת "מלחמת הכוכבים", "סולו: סיפור מלחמת הכוכבים", שיעלה בארצות הברית בסוף מאי.



סרטי מארוול קומיקס הפכו לחלק אינטגרלי מתפריט הבלוק באסטרים של הקיץ, שקשה להאמין שעברו רק עשר שנים מאז שהכול החל. במאי 2008 הפציע בחיינו היקום הקולנועי של מארוול עם "איירון מן", בכיכובו של רוברט דאוני ג'וניור.


“הנוקמים: מלחמת האינסוף". באדיבות פורום פילם
“הנוקמים: מלחמת האינסוף". באדיבות פורום פילם


הסרט היה שובר קופות בינלאומי, שסחף אחריו צופים ומבקרי קולנוע והפך לאבן הפינה של האימפריה של אולפני מארוול, שהפיקה רבים משוברי הקופות הגדולים של כל הזמנים. בעשור שחלף, אולפני מארוול שברו שיא עם 18 סרטים שפתחו במקום הראשון בקופות, חמישה מהם גרפו יותר ממיליארד דולר, ויחד צברו יותר מ־13 מיליארד דולר רווחים בכל העולם.

צו גיוס ראשון

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא הסרט ה־19 של מארוול, והוא מימוש חזון גרנדיוזי של המפיק קווין פייגי והבמאים אנתוני וג'ו רוסו, שקיבצו יחד מספר חסר תקדים של גיבורי־על בתוך סרט אחד. הצורך בגיוס כל גיבורי העל הללו נוצר כתוצאה מאיום מסוכן המגיח מהצללים של הקוסמוס, אותו חורש רע שכבר פגשנו בסרטים קודמים של מארוול: תאנוס, שמגלם ג'וש ברולין. דבר לא יעצור את הרודן האינטר־גלקטי הידוע לשמצה מלאסוף את שש אבני האינסוף, במסעו לצבור כוח בלתי מוגבל שיאפשר לו להחזיק את האנושות בשבי.

עלילת "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מתרחשת שנתיים אחרי אירועי הסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". כדי להילחם בתאנוס, הנוקמים – איירון מן, ספיידרמן, הענק הירוק, ת'ור, האלמנה השחורה וכל החבר'ה הטובים – מתאחדים עם שומרי הגלקסיה. כשהם מקימים צוות הכולל גיבורים מכל סרט מהיקום הקולנועי של מארוול, הנוקמים וגיבורי העל בני בריתם חייבים להקריב הכל בניסיון להביס את תאנוס העוצמתי, לפני המפץ ההרסני שיחסל את היקום.

“הנוקמים: מלחמת האינסוף". באדיבות פורום פילם
“הנוקמים: מלחמת האינסוף". באדיבות פורום פילם


אל דאגה, זה לא הסרט האחרון בסדרה. “הנוקמים: מלחמת האינסוף" הופק עם סרט ההמשך שלו, שעדיין אין לו שם, שצפוי לעלות במאי 2019. עד אז, אנחנו מסודרים: הקיץ נוכל לברוח אל אולמות הקולנוע הקרירים, וליהנות (שוב) ממלחמה שבה הטובים תמיד מנצחים את הרעים.