מאמצי החילוץ באסון בנחל צפית שבדרום הארץ נמשכים, אך ככל שהזמן עובר, נדמה כי המצב הופך להיות בעל מימדים קשים מאוד. הנחל נמצא סמוך לצומת הערבה, לכיוון אילת, כשעוברים את תחנת הדלק. הוא מתנקז לנחל צין וממנו לים המלח, ושם מתרכזים החיפושים. הוא אמנם לא מוגדר כמועד לשיטפונות, אבל שיש אירוע מקומי ותחזית כזאת, אז אין מה להגיע אליו. 



על פי הדיווחים מהשטח, המטיילים הגיעו אתמול בלילה לאזור על מנת לטייל, ישנו כאן ויצאו לטייל בבוקר. השיטפון שהגיע בבוקר גרר חלק מהקבוצה למקום אחד, וחברים אחרים במקום אחר. נדב אילון, קצין ערבה תיכונה סיפר ב-103FM: "אלה שלא נסחפו התקשרו לכוחות ההצלה. אין לאן לברוח שם. הזרימה בנחל היתה מטורפת, זקני הערבה לא זוכרים זרימות כאלה. מצד אחד זה יפה, מצד שני אתה מבין שהטבע משחק בך ויכול לעשות מה שהוא רוצה. 



"התחלנו להבין מה קרה, והכל קרה תוך כדי. כשאנחנו היינו והגענו, המים לא היו ממש גבוהים, אבל העוצמה שלהם היתה חזקה. הם מגיעים לגובה הברך, אבל הם סוחפים אפילו סלעים. היה דיווח על אוטובוס, אבל אחר כך עמדה ליד מדרגה וגל בא ושטף אותם. אנחנו סורקים כדי למצוא כל דבר, כדי למצוא את דרכנו לאותה נעדרת או נעדר. זה שטח עצום. עשרות קילומטרים של נחל. אנחנו פשוט מנסים לעשות הכל. השמש שוקעת, ומדווחים על עוד גשם".



אילן שושן, סגן ניצב, מפקד תחנת דימונה, שמתפקד גם כמפקד הזירה, התייחס לאירוע ואמר: "אירוע קשה מאוד ומצער מאוד, מהקשים שחוויתי ב-25 השנים שלי בשירות. כרגע המאמץ העיקרי הוא להציל חיים. אלה שעות קריטיות מבחינת שעות אור. אנחנו עושים מאמצים גדולים מאוד, הן מהמשטרה, הן מהצבא. המאמץ העיקרי הוא להוציא את כולם עדיין החוצה".



על מצב המקום עצמו אמר: "הנחל כרגע לא זורם. הבעיה הגדולה היא מכת המים הראשונה. אנחנו סורקים כל תא שטח. הנחל עצמו מסתיים בים המלח, מספר קילומטרים מכאן. יש פה מספר מסוקים שסורקים נמוך, במטרה להציל חיים ולא להיכנס לשעות הלילה. אנחנו עוברים גב גב, מטר מטר, חיפוש דקדקני מאוד. אני רוצה לנצל את ההזדמנות להגיד לכל מי שמתכוון להגיע לכאן, פשוט להימנע, יש סכנה גדולה מאוד משיטפונות נוספים, וזה מפריע לפעולות החילוץ. אני בליבת השטח, מחפשים את כולם, ואחר כך נתרכז בשאר הדברים".

האחראים על הטיול הזה ידעו לספר למה נכנסו?
"אנחנו יודעים מי האחראים, נסיים להציל חיים ונגיע לזה. אנחנו מושקעים רק בחיפושים כרגע".
גלעד שדה, מדריך טיולי שטח והישרדות מחברת wild trails, שגר באזור אמר: "אני מכיר את הנחל הזה היטב. הנחל עצמו גורם להרבה מאוד מטיילים להגיע אליו. יש פה מעין נחמד, וכמה סולמות וחבלים. זה הנחל עצמו. באופן כללי. כל נחל שמועד לשיטפונות. אי אפשר למדוד איך זה יקרה, ובמקרה כזה, של גשם קיצוני, יכול להיווצר שיטפון תוך כמה דקות".


אם הייתי פונה אליך אתמול בערב, היית אומר לי לטייל?
"הייתי אומר לך לא לצאת, יש תרמילאים שפנו אלינו אתמול ואמרנו להם שלא ייסעו וגם עצרנו טיול לאילת. אם רוצים לראות שיטפונות, צריך לצאת בצורה בטוחה".