הוא נחשב לסמל ענק של הכדורגל האנגלי, ולאחד ממקדשי הכדורגל הגדולים ביותר בעולם. לכן, כאשר פורסם היום (חמישי) כי ההתאחדות האנגלית שוקלת למכור את אצטדיון וומבלי, התפתחה בממלכה שערוריית ענק. האצטדיון, ששופץ מחדש ונפתח ב-2007 עשוי להימכר לבעלים של פולהאם, שאהיד קאן, במיליארד ליש"ט.



הנהלת ההתאחדות דנה היום בהצעה של המיליארדר, שהוא גם הבעלים של קבוצת ה-NFL ג'קסונביל יאגוארס. הוא הציע לשלם מיידית 600 מיליון ליש"ט על האצטדיון וההתאחדות תקבל עוד 400 מיליון ליש"ט על משחקים שיתקיימו בו. משחקי הנבחרת הלאומית ומשחקים חשובים אחרים בגביעים השונים ומשחקי ידידות ישוחקו בו גם על פי המתווה הנוכחי, אך לא יהיה מחויב לעשות זאת. אם העסקה תיסגר, הנבחרת הלאומית של אנגליה תצטרך לחפש איצטדיונים אחרים באוקטובר ונובמבר בגלל שהמיליארדר רוצה לקיים באצטדיון מספר משחקי פלייאוף בליגת ה-NFL. הקבוצה שלו צפויה לשחק שמונה משחקים באצטדיון. 

ההתאחדות תשתמש בכסף להקים מאות אצטדיונים קטנים יותר ברחבי בריטניה לפי דגם G3 ו-G4. מנכ"ל ההתאחדות, מרטין גלן, טען שהעיסקה תביא למהפכה בקבוצות בעיקר בליגות הנמוכות, שיוכלו למצוא יותר כישרונות ולשפר את רמת הכדורגל במדינה, אבל השמרנים באנגליה יצאו נגד התוכנית בטענה כי מדובר בפגיעה בבית המקדש של הכדורגל האנגלי. "מוכרים את הכתר והיהלומים של הכדורגל האנגלי אחרי שבמשך עשרים שנה האצטדיון ייבש את הכסף שהיה להתאחדות, ועכשיו, כשהיא יכולה לזכות ברווחים מהכסף היא מוכרת אותו", אומרים המתנגדים. שיפוץ האצטדיון עלה 757 מיליון ליש"ט והגיע עד למיליארד ליש"ט.

קאן מתכנן להביא משחקי NFL בפעם הראשונה מחוץ לארה"ב ויקיים בוומבלי קונצרטים של רוק ו-ועידות ענק. ההתאחדות עצמה הגיבה לטענות וגורמים מטעמה הביעו פליאה על הביקורת כיוון שזאת "עסקה לטובת הכדורגל האנגלי". לעיסקה לא תהיה השפעה על קיום שבעה משחקים ביורו 2020 שמתוכננים לוומבלי. כמו כן הובטח שמשרדי ההתאחדות יישארו באיצטדיון. קאן לא מתכוון להעביר את פולהאם לשחק באיצטדיון והיא תישאר בקרייבן קוטג', אחד המגרשים הכי ותיקים בלונדון.

בעקבות המכירה הצפויה של וומבלי, ייתכן שצ'לסי לא תוכל לקדם את בניית האיצטדיון החדש שלה בעלות של מיליארד ליש"ט בגלל שלא תוכל לשחק בעונה הבאה באצטדיון. הבעלים רומן אברמוביץ' ציפה לסגור את העיסקה עם ההתאחדות, אבל כעת האצטדיון לא יהיה שייך לה ולא ברור היכן צ'לסי תוכן לשחק כדי להתחיל בהכנות לבניית איצטדיון חדש.