פרידה מפרחים שאבדו: שלוש מקורבנות האסון בנחל צפית יובאו היום (ראשון) למנוחות. בין הנספים בשיטפון הייתה גם גלי בללי מגבעתיים, שתובא לקבורה היום בשעה 13:00 בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב. אמה אתי מכהנת כחברת מועצה וכסגנית ראש שבט הצופים בעיר. גלי ריכזה בשנתיים האחרונות את סניף "כנפיים של קרמבו" בגבעתיים והייתה ידועה כדמות ערכית. ראש העירייה רן קוניק, חבר ילדות של אביה של גלי, אייל, סיפר עליה במילים נרגשות: "היא הייתה מנהיגה ערכית. כל השנים היא הייתה בצופים ואז גילתה את כנפיים של קרמבו והובילה את כל הסניף. הייתה ילדה חכמה וחייכנית". הוא ציין כי גלי למדה בתיכון שמעון בן צבי, אותו בית ספר שבו למד שחר סטרוג ז"ל, לוחם דובדבן שנהרג מירי חברו. "חודש שלם בית הספר היה באבל ועכשיו כל הצוות ואותם הילדים בדיוק נמצאים עם המשפחה של גלי", אמר קוניק.
 
בללי היתה ביחד עם חבריה לכיתה בעיצומן של ההכנות לקראת מסיבת הסיום של התיכון המתוכננת ל־6 ביוני. "בית הספר עבר בחודש האחרון טראומה קשה ביותר, כי איבדנו בוגר, את שחר סטרוג, ואנחנו עוד נמצאים בתוך האבל הזה. אין דבר יותר קשה מלאבד תלמיד ופתאום קיבלנו עוד מכה קשה – אובדן של תלמידה", אמרה מנהלת התיכון אלה גונן־ספיר.
 
אביה של רומי כהן ממושב מאור, שתיטמן היום בבית העלמין במושב, הביע את זעמו במילים חדות. "ברור שהיה כאן מחדל", אמר, "הכתובת הייתה על הקיר. נבקש תשובות אחרי שנקום מהשבעה". אורי תומר, המחנך של רומי, סיפר על תלמידתו: "זה כל כך קשה. היא תמיד רצתה לתת מעצמה. רומי הייתה מאוד שקטה אבל מאוד נוכחת. אפשר לראות שהיה בה משהו כל כך חי. היא מאוד התפתחה שם במכינה. החיוך שלה היה כל כך גדול ובולט, הנוכחות שלה הייתה קורנת. החיוך שלה לא מרפה ממני ומתמצת את האדם שהייתה".
 

עדי רענן ממושב מכמורת תובא היום למנוחות בשעה 18:00 בבית העלמין ביישוב. אבל כבד ירד על תיכון רמות ים, שבו למדה. "אנחנו מחבקים בכאב את משפחתה של עדי ואת תלמידי ומשפחת רמות", ציינו במועצה האזורית עמק חפר. לבית הספר גם נשלח צוות פסיכולוגים, כדי לשוחח ולחזק את התלמידים בעקבות האסון.

מאמצי החיפוש אחר נהג המשאית איימן ג'אבר. צילום: "צוות א-נאחווה" רהט
מאמצי החיפוש אחר נהג המשאית איימן ג'אבר. צילום: "צוות א-נאחווה" רהט




נמשכים החיפושים אחר נהג המשאית



כוחות גדולים של משטרה, יחידות חילוץ ומתנדבים המשיכו בסוף השבוע בסריקות בניסיון לאתר את נהג המשאית איימן ג'אבר (47) מטייבה, שנעדר מיום חמישי סמוך ליישוב עין תמר שבערבה, לאחר שנסחף בשיטפון. ג'אבר, נשוי ואב לארבעה, עבד כנהג משאית כ־30 שנה וקיים חשש שאינו עוד בין החיים. "דיברתי איתו לפני שיצא לעבודה", סיפר אחיו בשיחה עם "כאן ב'". "הוא לא ידע שצפויים גשמים כל כך חזקים באזור". 



אתמול הופסקו הסריקות מחשש לפיצוץ מוקשים שנסחפו בשיטפון. החיפושים נמשכו באמצעות מסוק ורחפן. צוותי החילוץ הישראליים קיבלו אישור מיוחד משלטונות ירדן, ונכנסו יחד עם המסוק המשטרתי, הרחפן והמתנדבים לעומק של חצי קילומטר בשטח ירדן כדי לחפש שם. "התנועה שלנו הוגבלה מאוד, משום שמדובר בשטח צבאי שיש בו מוקשים רבים", סיפר ראש צוות "א־נחווה" מרהט, ראיד אבו דהיר, מתנדב מטעם פיקוד העורף.
 
מתנדבים מטייבה, מחורה ומרהט הצטרפו אתמול לחיפושים. "כולנו מודאגים ומקווים שנחזור עמו בשלום לטייבה", אמר יאסר מוחמד, חבר צוות המתנדבים מטייבה. משאיתו של ג'אבר, שהוביל פירות וירקות, התהפכה ביום חמישי בעקבות השטפונות. סמוך לרכב אותרה גופת גבר, שאינה של ג'אבר, והועברה למכון לרפואה משפטית להמשך זיהוי. בשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח, שהחלו ביום רביעי, נספו עד עתה 12 בני אדם.