שלושה חודשים בלבד אחרי שעזבה את התוכנית "לפני החדשות" של "רשת 13", חוזרת העיתונאית ומגישת הטלוויזיה, לוסי אהריש, למשבצת אחר הצהריים של הזכיינית עם תוכנית האקטואליה "שיחת היום", שמשודרת במתכונת יומית חדשה בשידור חי. התכנית המחודשת, תכלול כתבות מגזין שיתמקדו בדמויות הבולטות ובתופעות החשובות של הציבור הישראלי. 


למסך תחזור גם פינת המונולוג הקבועה של אהריש, פינה דעתנית בה יצאה כנגד תופעות חברתיות ופוליטיקאים מימין ומשמאל, שהפכה לתופעה ויראלית ברשתות החברתיות. במיוחד זכה לשיתופים טור משודר שלה בנוגע ליחסי ערבים ויהודים, במהלכו גינתה בדבריה בחריפות את הטרור הערבי ואת ההנהגה הערבית שבמקום להרגיע את הרוחות מסיתה לאלימות.


"שיחת היום" המחודשת תכלול גם פינות חדשות כמו "שיחת היום" ברשת, שתתעד ותנגיש את השיח ברשתות החברתיות. ואת "אזעקת אמת", בדיקת אמת/שקר עובדתית לציטוטי פוליטיקאים ו"הדיבור", הענקת קונטקסט למושגים מרכזיים בחדשות, ותלווה באופן קבוע מאבקים חברתיים ומחאות ציבוריות בכל קשת המגזרים והעשייה האקטיביסטית. אחת לשבוע בימי חמישי תארח אהריש מומחים, פרשנים ופוליטיקאים, המובילים בתחומם, לפאנל סיכום שבוע, הפאנל יעסוק באירועי השבוע המרכזיים באקטואליה ובתרבות הישראלית.



אהריש מסרה עם חזרתה לשידור: "לאחר חופשה קצרה, 'שיחת היום' חוזרת, ללא צל של ספק התכנית הזאת נתנה לי את הבמה הכי גדולה שעליה גדלתי, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישית. אני וצוות התכנית מאושרים ומאותגרים מאוד לקראת העלייה המחודשת של התכנית שאפשרה לי לצמוח ולגעת בכל כך הרבה אנשים".