עדי רענן, שנספתה ביום חמישי האחרון באסון השיטפון בנחל צפית, הובאה היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין ביישוב מכמורת. מוקדם יותר, אלפי בני אדם ליוו בדרכן האחרונה את רומי כהן וגלי בללי ז"ל. בשעה 12:00 החלה הלווייתה של כהן ממושב מאור, בבית העלמין ביישובה. לאחר מכן נטמנה גלי בללי מגבעתיים, שהלווייתה החלה ב-12:30 בבית העלמין בנחלת יצחק שבעירה.



בין הנוכחים הרבים בהלווייתה של בללי ז"ל היו ח"כ מוטי יוגב, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, תלמידים ממכינות קדם צבאיות ומתיכון שמעון בן צבי, בו למדה, וחברים מתנועות הנוער "הצופים" ו"הכנפיים של קרמבו", בהן פעלה ימים כלילות.



במהלך טקס הקבורה אמר קרוב משפחה של בללי כי "היא התקבלה לאחרונה למכינה קדם צבאית יוקרתית. לצערנו הצוות הניהולי היה זחוח ויהיר". בני המשפחה הביאו עמם חולצה של עמותת 'הכנפיים של קרמבו' ועניבה של 'הצופים', אותם הניחו על קברה לזכרה.



רן קוניק נפרד מבללי במילים: "גלי, מלאכית, לב מהלך. העיר גבעתיים כבר בוכה עלייך שלושה ימים. היית הכל עבור 'הכנפיים של קרמבו'. זה אסון כבד ובלתי נתפס. משפחה גידלה מלאכית, שהותירה אותנו אבלים וחסרי אונים. אין אף מילה שיכולה לנחם הורים שאיבדו את בתם בת ה-18, אבל לחזק אותכם אנחנו יכולים ונחזק אותכם".



ביום שישי האחרון הובאו למנוחות אלה אור, אגם לוי, יעל סדן, צור אלפי, מעיין ברהום, שני שמיר ואילן בר שלום ז"ל, שנספו אף הם בשיטפון שהתרחש בצהרי יום חמישי. 



הלווייתה של גלי בללי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
הלווייתה של גלי בללי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני


אלפים הגיעו להיפרד מגלי בללי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני
אלפים הגיעו להיפרד מגלי בללי ז"ל. צילום: אבשלום ששוני



"רומי תמיד רצתה לתת מעצמה"



אביה של רומי כהן ממושב מאור, שנטמנה היום בבית העלמין במושב, הביע את זעמו על הטרגדיה. "ברור שהיה כאן מחדל", אמר, "הכתובת הייתה על הקיר. נבקש תשובות אחרי שנקום מהשבעה".



אורי תומר, המחנך של רומי, סיפר על תלמידתו: "זה כל כך קשה. היא תמיד רצתה לתת מעצמה. רומי הייתה מאוד שקטה אבל מאוד נוכחת. אפשר לראות שהיה בה משהו כל כך חי. היא מאוד התפתחה שם במכינה. החיוך שלה היה כל כך גדול ובולט, הנוכחות שלה הייתה קורנת. החיוך שלה לא מרפה ממני ומתמצת את האדם שהייתה".



"גלי הייתה ציונית, שאהבה את הארץ"


בללי, שלמדה במגמה הביולוגית בתיכון "שמעון בן צבי" בגבעתיים, הייתה ידועה כבחורה ערכית ופעלה בהתנדבות קהילתית. "גלי הייתה בצופים ולפני שלוש שנים עברה ל'כנפיים של קרמבו' וריכזה את הסניף בגבעתיים. היא בחורה ערכית, מנהיגה ומאוד ציונית, חלוצה של פעם שאהבה את הארץ", סיפר רן קוניק, ראש העיר גבעתיים, שהוסיף: "לתיכון שמעון בן צבי זו אבידה קשה ואסון כפול. רק לפני חודש נהרג בוגר בית הספר, לוחם דובדבן, שחר סטרוג ז"ל".



רומי כהן (משמאל) וגלי בללי (מימין) על רקע נחל צפית.. צילום: אבשלום ששוני
רומי כהן (משמאל) וגלי בללי (מימין) על רקע נחל צפית.. צילום: אבשלום ששוני



רבים מתלמידי שכבת י"ב של בללי, שכבר התכוננו למסיבת הסיום של התיכון בשישה ביוני, הגיעו בחמישי בערב לבית הספר, כאשר הם המומים ומדברים על חברתם שעבר איננה. מנהלת בית הספר, אלה גונן ספיר, אמרה: "גלי הייתה ילדה מאוד מיוחדת ומלאה בנתינה. לפני חודש היא קיבלה פרס כמצטיינת על פעילותה ההתנדבותית והקהילתית".



במכמורת מתקשים לעכל את לכתה של עדי



אבל כבד ירד גם על תיכון רמות ים עם היוודע דבר מותה של עדי רענן, שלמדה בו. "אנחנו מחבקים בכאב את משפחתה של עדי ואת תלמידי ומשפחת רמות", ציינו במועצה האזורית עמק חפר. לבית הספר גם נשלח צוות פסיכולוגים, כדי לשוחח ולחזק את התלמידים בעקבות האסון.