ערב מתוח בגבול רצועת עזה בשלושה אירועים בהם היו מעורבים שישה פלסטינים: שני חשודים שניסו הערב (ראשון) לחדור לשטח ישראל בגבול רצועת עזה ולפגוע בגדר המערכת. חשוד אחד נהרג וחשוד נוסף נתפס ונלקח לתחקור כוחות הביטחון. באירוע מקביל, שני מחבלים חצו את גדר המערכת בדרום הרצועה, השליכו מטענים לעבר כוח צה"ל, הגיב בירי והרג אותם. במקרה שלישי, נעצרו שני פלסטינים כשעל גופם סכינים ואמצעים לחיתוך הגדר.
בתוך כך, צה"ל מפרסם חלק משיטות הפעולה של ארגון חמאס לפגיעה בגדר הגבול במסגרת הפגנות "צעדת השיבה" שמתקיימות בימי שישי בשבועות האחרונים וקבע כי מדובר בהתארגנות מתוכננת ומסודרת שמובלת על ידי ארגון הטרור ולא במחאה אזרחית לגיטימית.
בתמונה שהפיץ צה"ל, נראות עמדות שקי חול שבנה ארגון הטרור כשלידן צמיגים בוערים על מנת לאפשר למפגינים הפלסטינים להתקדם עד לגדר כשהם מוסתרים על ידי העשן הסמיך. בתמונה נוספת, נראית חוליה קדמית כשהיא פוגעת בתשתית הגדר על ידי הבערת צמיג בוער, ואז קוראים להמון להצטרך בחסות העשן לגדר ולפגוע בה.
שיטות הפעלת הטרור של הפלסטינים בגבול הרצועה

צילום: דו"צ

 
צילום: דו"צ


צילום: דו"צ


הפלסטינים דיווחו שלשום על 955 נפגעים ופצועי ירי בדרגות שונות, בהם שישה במצב קשה, בצעדת השיבה שכונתה "יום הצעירים הזועמים".
בתוך כך, חיל האוויר תקף ביום שישי בחצות שש מטרות ברצועת עזה ששייכות לכוח הימי של חמאס. לראשונה מאז החלו אירועי תהלוכת השיבה תקף צה"ל בעומק הרצועה.
 
דובר צה"ל מסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לפעולות הטרור וניסיון החדירה הנרחב לשטח ישראל במהלך היום". בינתיים, משרד הפנים ברצועת עזה הפנה אצבע מאשימה כלפי הרשות ואמר שהיא תכננה את "הפיגוע המבוים" נגד ראש הממשלה הפלסטיני. במסיבת עיתונאים שקיים אמש נטען כי "מי שניסה להתנקש בחייו של מפקד מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה, תאופיק אבו נעים, הוא גם מי שעומד מאחורי הפיצוץ שהיה לאחר מעבר השיירה של רה"מ הפלסטיני אלחמדללה. מי שניהל את שני המבצעים הוא אחמד סוואפטה, ממנגנוני המודיעין של הרשות הפלסטינית ברמאללה".