שחקנית הטלוויזיה והקומיקאית רוזאן בר נאמה בוועידת הג'רוזלם פוסט שנערכה במלון המריוט בניו יורק, והתייחסה לסוגיות הנוגעות ל-BDS, לשחקנית נטלי פורטמן שסירבה להשתתף בהענקת פרס בראשית בו זכתה ובנוגע לשאיפות שלה לעלות לישראל. "היה חשוב לי להגיע להגיד כמה אני שונאת BDS ואני שונאת שקרים אנטישמיים וכי אני יהודייה", פתחה בר את דבריה. "יהודים שהם נגד יהודים אחרים זו בעיה שיש לנו מאז הסיפור הראשון בתורה, אולי זו ההזדמנות שלנו לעשות משהו בקשר לזה. יהודים צריכים לאהוב אחד את השני, זה צריך להיפסק כי זה מסכן אותנו" הוסיפה.



רוזאן בר בוועידת JPOST: "שונאת את ה-BDS, פורטמן הייתה צריכה לדבר בישראל"

כשנשאלה רוזאן מה עמדתה ביחס לפורטמן וסירובה לקבל את הפרס השיבה כי עדיף המהלך של השחקנית הצעירה לא היה אמיץ, ועדיף היה שאת דבריה הייתה נושאת בישראל ולא בארצות הברית: "יש לי הרבה חברים ישראלים ששמעו את מה שהיא אמרה ואמרו שחבל שהיא לא אמרה את זה בארץ. אם הייתי בצרפת והייתי אומרת משהו, אז זו לא הדרך הכי אמיצה לעשות את זה. וגם ה-BDS מודה לה על זה היום".





"אנחנו צריכים למצוא דרך לדבר אחד עם השני ולדבר יחד, ונראה לי שהיום הזה מגיע", הוסיפה. "אנחנו צריכים למצוא דרך להגיע לצעירים באמריקה ולדבר איתם. אני חושבת שיהדות היא הדרך".



"לא הדרך הכי אמיצה לעשות את זה". נטלי פורטמן, צילום: רויטרס
"לא הדרך הכי אמיצה לעשות את זה". נטלי פורטמן, צילום: רויטרס



לבסוף סיפרה בר על רצונה לעלות לישראל, ואמרה: "אני רוצה לעשות עלייה. באמת. כי פה כל הנדל"ן נמכר ואני רוצה לקנות בית יפה. אני בת 65 ואין לי עוד הרבה זמן לעשות את הדברים שאני רוצה לעשות. עדיין קיימת בי הפנטזיה על אישה יהודייה שמזדקנת בישראל. אני רוצה לקנות חווה ולהביא לשם את המשפחה שלי."